کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه آزاد:

بومی گزینی دانشجویان بدون محدودیت انجام می‌شود

خبرگزاری فارس , 26 مهر 1396 ساعت 18:01

قم نیوز: رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه امروزه بومی گزینی در دانشگاه‌ها بدون هیچ محدودیتی انجام می‌شود، گفت: یکی از دغدغه‌های دانشگاه آزاد تغییر فرهنگ جوامعی است که در آن واحد آموزشی دانشگاه آزاد وجود دارد که اکثر این تغییرات فرهنگی نیز به دلیل بومی نبودن دانشجویان انجام شده است.


به گزارش قم نیوز فرهاد رهبر در دیدار با آیت الله نوری همدانی که ظهر امروز در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به دغدغه‌های دانشگاه آزاد، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع علوم انسانی تحول در این علوم است و یکی از راه‌حل‌های این تحول توانایی ایجاد یک پیوند بین حوزه و دانشگاه‌ها به خصوص در رشته علوم انسانی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد این پیوند آمادگی کامل را دارد، عنوان کرد: فرهنگ اسلامی و اسلامی کردن دانشگاه‌ها نیازمند یک هماهنگی و همکاری در سطح ملی است.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه امروزه بومی گزینی در دانشگاه‌ها بدون هیچ محدودیتی انجام می‌شود، مطرح کرد: دانشگاه آزاد در حال حاضر حدود 400 واحد آموزشی در سراسر کشور دارد و یکی از دغدغه‌های دانشگاه آزاد تغییر فرهنگ جوامعی است که در آن واحد آموزشی دانشگاه آزاد وجود دارد که اکثر این تغییرات فرهنگی نیز به دلیل بومی نبودن دانشجویان انجام شده است.

وی از محتواهای آموزشی به عنوان یکی از دیگر مشکلات دانشگاه آزاد یاد کرد و گفت: یکی از مشکلات جدی دانشگاه آزاد نبود علم نافعه و تاثیرگذار نبودن این علوم در برطرف کردن نیازهای روز جامعه است.

رهبر با بیان اینکه مشکل امروز کشور بیکاری جوانان فارغ التحصیل است، خاطرنشان کرد: در نظر داریم با کمک و همکاری شرکت‌های دانش بنیان شرایطی را فراهم کنیم که بتوان ایده‌های جوانان را بعد از تبدیل به محصول، تجاری سازی کرده و علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان به تولید ملی و اقتصاد مقاومتی نیز کمک کنیم.

وی در پایان یادآور شد: علما منزل و پناهگاه مردم هستند و برای برطرف کردن مشکلات و پیمودن راه درست نیازمند استفاده از رهنمودهای علما هستیم.

انتهای پیام/137


کد مطلب: 55039

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/55039/بومی-گزینی-دانشجویان-بدون-محدودیت-انجام-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir