کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان قم خبر داد

انجام 18 پروژه آموزشي در بخش مركزي

افزايش 20 درصدي سرانه آموزشي

خبرگزاری فارس , 26 مهر 1396 ساعت 16:45

قم نیوز: مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان قم گفت: طي سه سال اخير 18 پروژه در بحث تخريب و بازسازي، احداث و مقاوم‌سازي فضاهاي آموزشي بخش مركزي انجام شده است.


به گزارش قم نیوز محسن پورگلیان ظهر امروز در مراسم افتتاح دبستان حضرت امام هادی روستای مؤمن آباد با اشاره به وضعیت فضای آموزشی و مدارس منطقه بخش مرکزی اظهار کرد:‌ زمانی که وضعیت فضای فیزیکی مناطق و بخش‌های مختلف طی سه تا چهار سال اخیر بررسی شد به این نتیجه رسیدیم که کم‌برخوردارترین بخش از نظر فضای فیزیکی بخش مرکزی بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم خاطرنشان کرد: طی سه سال اخیر تصمیم گرفته شد که به اتفاق مجمع خیران مدرسه‌ساز توجه ویژه‌ای نسبت به  این بخش صورت گیرد تا از محرومیت خارج شود.

وی با بیان اینکه طی سه سال اخیر 18 پروژه در بحث تخریب و بازسازی، احداث و مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی این بخش انجام شده است گفت: از جمله پروژه‌های احداث شده در روستاهای قمرود، قنوات، مبارک آباد، کوه سفید، سراجه، مؤمن آباد و... بوده است که در مجموع 94 کلاس درس و 7 هزار و 970 متر مربع زیر بنا را شامل می‌شود.

پورگلیان با بیان اینکه مجموع دانش آموزان بخش مرکزی 5 هزار و 600 نفر است گفت: با توجه به عملیات عمرانی طی مدت سه سال به سرانه آموزشی این بخش 20 درصد اضافه شده عموم پروژه‌های مقاوم‌سازی از محل ملی بوده ولی عمده پروژه‌های احداث، تخریب و بازسازی فضاها از محل اعتبارات تأمین شده از سوی خیران مدرسه‌ساز بوده است.

وی عنوان کرد:‌ خیران بیش از یک سوم فضاهای آموزشی استان را احداث کردند که بیش از 101 مدرسه تاکنون به بهره‌برداری رسیده و 14 پروژه در دست احداث است و بیش از 300 هزار متر مربع زمین آموزشی را به آموزش و پرورش اهدا کردند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم یادآور شد: خیران تعداد زیادی نمازخانه، کارگاه و فضاهای جانبی احداث کردند. اگر خدمات این افراد نبود بدون تردید امروز مشکلات بیشتری پیش رو داشتیم.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده گفت:‌ طی سه تا چهار ماه گذشته در منطقه قمرود مدرسه 6 کلاسه‌ای احداث شد که در هفته آینده افتتاح رسمی می‌شود.

پورگلیان تأکید کرد: لازم است در مدارسی که تخریب و بازسازی می‌شود مستندات مدرسه قدیم وجود داشته باشد تا مشخص شود با تلاش خیر به چه فضایی تبدیل شده است.

وی یادآور شد:‌ فضای آموزشی تنها کلاس نیست بلکه فضای آموزشی باید پاسخگوی ساحت‌های تربیتی، تفکر و تجربه و یادگیری تجربی و ورزش دانش‌آموزان باشد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 55050

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/55050/انجام-18-پروژه-آموزشي-بخش-مركزي

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir