کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم عنوان کرد

لزوم اختصاص 6 میلیارد تومان تسهیلات برای طرح توسعه آستان چهل اختران

خبرگزاری فارس , 27 مهر 1396 ساعت 8:45

قم نیوز: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با بیان اینکه اختصاص تسهیلات بانکی به طرح توسعه آستان چهل اختران با محوریت سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند در ساخت شبستان‌های این آستان مقدس راهگشا باشد، گفت: باید پنج تا 6 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شود



به گزارش قم نیوز سید حسن رضوی چهارشنبه شب در نشست طرح توسعه آستان چهل اختران که در سالن جلسات آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) برگزار شد،‌ با اشاره به اینکه تامین منابع مالی برای این طرح از اهمیت بسیاری برخودار است، تصریح کرد: با توجه به مشکلات فعلی دولت پیشنهاد می‌دهیم که اولویت‌بندی در اجرا و عمل دستگاه‌ها به تعهدات خود به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه مسؤولان باید به دنبال افزایش مشارکت‌های مردمی باشند، عنوان کرد: هر چند دستگاه‌ها همچنان حمایت‌های خود را ادامه می‌دهند و اهمیت لازم را برای طرح توسعه آستان چهل اختران قائل هستند اما امیدواریم در سطح ملی بتوانیم به نتایج مورد نظر برسیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم از اختصاص اعتبارات ویژه دفتر رهبر انقلاب اسلامی به طرح توسعه آستان چهل اختران یاد کرد و ادامه داد: اگر مشکل مالی این پروژه رفع شود می‌توانیم برنامه‌های اجرایی و عملیاتی را با سرعت مورد نظر دنبال کنیم.
وی با بیان اینکه اختصاص تسهیلات بانکی مورد نیاز به طرح توسعه آستان چهل اختران با محوریت سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند در ساخت شبستان‌های این آستان مقدس راهگشا باشد، اظهار کرد: باید پنج تا 6 میلیارد تومان تسهیلات درنظر گرفته شود تا بتوانیم از نظر زمانی پروژه را به صورت مورد نظر دنبال کنیم.
رضوی با اشاره به اینکه افزایش وسعت شبستان‌ها در طرح توسعه آستان چهل اختران تصویب شده است، مطرح کرد: تا کنون نتوانسته ایم در حوزه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزایش وسعت شبستان‌ها را به تصویب برسانیم به همین علت امیدواریم از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هماهنگی لازم انجام شود تا از نظر مجوزها با مشکلی روبه رو نباشیم.
وی ادامه داد: همانطور که مجموعه‌های مختلف استانی پیگیر امور آستان مقدس چهل اختران هستند، امیدواریم مجموعه شهرداری قم نیز با نگاهی ویژه برای طرح توسعه آستان چهل اختران اقدامات لازم را دنبال کند.

انتهای پیام / 136
 


کد مطلب: 55058

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/55058/لزوم-اختصاص-6-میلیارد-تومان-تسهیلات-طرح-توسعه-آستان-چهل-اختران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir