کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:

سرانه کم فضای ورزشی زیبنده قم نیست

خبرگزاری فارس , 27 مهر 1396 ساعت 9:15

قم نیوز: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: سرانه فضای ورزشی در استان کم است که این مساله زیبنده قم نیست.



به گزارش قم نیوز حسن عابدی شامگاه چهارشنبه در جلسه ورزش همگانی استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) در ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش اظهار کرد: این هفته از امروز چهارشنبه 26 مهرماه آغاز می‌شود و هفته تربیت بدنی و ورزش تا روز سه شنبه دوم آبان ماه ادامه دارد، هر کدام از روزهای این هفته به یک عنوان نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: ادارات ورزش و جوانان و هیئت‌های ورزشی در روزهای هفته تربیت بدنی و ورزش برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کنند، اداره ورزش و جوانان استان قم در این هفته 47 برنامه دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: سرانه فضای ورزشی در استان کم است که این مساله زیبنده قم نیست، امسال شهرداری قم استارت احداث هشت مجموعه ورزشی را در شهر زد و امیدواریم که این پروژه‌ها زودتر به بهره برداری برسند، همچنین بسیج نیز احداث تعدادی از مجموعه‌های ورزشی را در قم در دستور کار دارد.
عابدی با اشاره به ماده 53 قانون الحاق اظهار کرد: مدیران براساس این ماده می‌توانند یک درصد از بودجه عمرانی را به فعالیت‌های ورزشی و ایجاد زیرساخت‌ها در این عرصه اختصاص بدهند و سال گذشته این بودجه از طرف دستگاه‌های مختلف در قم تخصیص پیدا کرد.
وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر ورزش محلات را با همکاری کانون‌های مساجد و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم گسترش دادیم و شاهد هستیم که کودکان و نوجوانان زیادی در کانون‌های مساجد شهر به فعالیت‌های ورزشی روی می‌آورند، گسترش این فعالیت‌ها در مساجد آسیب‌های اجتماعی را در قم کاهش می‌دهد.
عابدی در پایان با اشاره به توسعه فضاهای ورزشی در روستاهای استان قم خاطرنشان کرد:  در روستاهایی که امکان داشت فضاهای ورزشی را برای جوانان تجهیز کردیم، همچنین ایجاد 10 پایگاه ورزش‌های بومی و محلی را در بوستان‌های قم تا پایان سال در دستور کار داریم.

انتهای پیام/136
 


کد مطلب: 55060

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/55060/سرانه-کم-فضای-ورزشی-زیبنده-قم-نیست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir