کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مديرعامل سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم حضرت معصومه(س) عنوان کرد

لزوم اختصاص 40 میلیارد تومان اعتبار برای تملک‌های طرح توسعه آستان چهل اختران

خبرگزاری فارس , 27 مهر 1396 ساعت 9:30

قم نیوز: مديرعامل سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم حضرت معصومه(س) گفت: برای تکمیل طرح توسعه آستان چهل اختران 128 میلیارد تومان برای هزینه‌های احداث و 40 میلیارد تومان برای تملک‌ها نیاز داریم.



به گزارش قم نیوز علیرضا خاکی چهارشنبه شب در نشست هماهنگی طرح توسعه آستان چهل اختران که در سالن جلسات آستان امامزاده موسی مبرقع(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه نزدیک به 13 هزار متر و 49 درصد قطعات تملک شده است، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم تملکات باقیمانده را به نتیجه برسانیم باید از ظرفیت مسؤولان استانی استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: از سال 88 در این طرح نزدیک به 10.5 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رهبری، 9 میلیارد تومان از اعتبارات شرکت معصومیه، 5.2 میلیارد تومان به صورت مستقیم، 15 میلیارد تومان با واگذاری شوارع داخل طرح توسط شهرداری و 5.5 میلیارد تومان از اعتبارات ستاد بحران و استانداری هزینه شده است.
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه تا کنون سازمان اوقاف و امور خیریه هیچ اعتباری را برای طرح توسعه آستان چهل اختران در نظر نگرفته است، مطرح کرد: 30 میلیارد تومان برای تملک 150 پلاک هزینه شده است و برای باقیمانده تملک‌ها با توجه به بررسی‌های انجام شده نزدیک به 40 میلیارد تومان هزینه تملکی نیاز داریم.
وی از تهیه طرح پارکینگ آستان مقدس امامزادگان چهل اختران یاد کرد و گفت: پنج میلیارد تومان در اعتبارات شهرداری برای این بخش در نظر گرفته‌ایم؛ پارکینگ دو طبقه با 440 خودرو ظرفیت و راه‌های ارتباطی مختلف از جمله آسانسور در این طرح پیش‌بینی شده است.
خاکی با اشاره به اینکه 3.8 میلیارد تومان اعتبار برای تملک‌های باقیمانده پارکینگ نیاز داریم، خاطرنشان کرد: برای ساخت دو مجموعه پارکینگ و بخش خدمات شهری 38 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم؛ اکنون کاربری‌های مختلف پروژه با وجود اینکه متولی مشخصی ندارد، تعیین شده است.
وی بر لزوم تامین اعتبار 6 میلیارد تومان برای تملک پلاک‌های باقیمانده در بخش شبستان‌های طرح توسعه آستان چهل اختران تاکید کرد و گفت: 40 میلیارد تومان اعتبار نیز برای ساخت شبستان‌ها باید در نظر گرفته شود.
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) گفت: برای تکمیل طرح توسعه آستان چهل اختران 128 میلیارد تومان برای هزینه‌های احداث و 40 میلیارد تومان برای تملک‌ها نیاز داریم؛ تکمیل نخستین شبستان این آستان نیز نیازمند 2.5 میلیارد تومان هزینه تملک و 12 میلیارد تومان هزینه احداث است.

انتهای پیام/136
 


کد مطلب: 55061

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/55061/لزوم-اختصاص-40-میلیارد-تومان-اعتبار-تملک-های-طرح-توسعه-آستان-چهل-اختران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir