جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب : 55081
منبع : خبرگزاری فارس
حسین یکتا:

مشارکت در حل مشکل اقتصاد باید اولویت مجموعه‌های فرهنگی باشد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا(ع) گفت: مشارکت در رفع مشکلات اقتصادی باید نخستین اولویت بخش‌های مختلف جامعه به ویژه مجموعه‌های مذهبی و فرهنگی باشد؛ علاوه بر ایجاد اشتغال باید برای افزایش آمار ازدواج نیز تلاش کنیم چرا که کاهش این آمار آسیب‌های بسیاری را نیز به دنبال دارد.
به گزارش قم نیوز حسین یکتا امشب در دومین همایش ملی هیأت‌های فعال در عرصه اربعین که در سالن همایش‌های غدیر مجتمع آموزشی و فرهنگی یاوران مهدی(عج) در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه مجموعه‌های مردمی در حرکت اربعین ماندگار شده است، اظهار کرد: مجموعه‌های دولتی ویژه اربعین نتوانسته دوام داشته باشند چرا که نفرات، بودجه‌ها و برخی تصمیم‌های این مجموعه‌ها تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه برای اعزام افراد در قالب کاروان‌های مذهبی به اربعین حسینی باید ساماندهی مطلوبی دنبال شود، اضافه کرد: اکنون هزار منزل عراقی برای میزبانی از زائران اربعین در قالب مجموعه مشخصی ساماندهی شده است که آستان مقدس امام رضا(ع) به دنبال تقدیر از صاحبان این منازل است.

مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که کار داعش در سوریه و عراق تمام شدنی است و ترامپ نیز بیان سخنان سخیف و دروغین را دنبال می‌کند، دنیا میان دو نقطه سقوط و صعود قرار دارد و اربعین فرصت مطلوبی است که بتوانیم برای تقویت جبهه اسلام و حرکت صعودی خود گام برداریم.

وی از عراق به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط هدف در تحقق تمدن نوین اسلامی نام برد و گفت: برای اینکه بتوانیم ترویج اندیشه اسلامی را به نتیجه برسانیم باید ارتباط‌گیری خود را افزایش دهیم؛ انقلابیون باید در اربعین حسینی با خارجی‌ها ارتباط برقرار کنند و در مرحله نخست نیز مردم عراق را مورد توجه قرار دهند.

یکتا با تاکید بر اینکه تشکیل حزب مستضعفین در سطح دنیای اسلام باید به صورت ویژه دنبال شود، عنوان کرد: هر چند برخی از سخت‌افزارها وجود ندارد و مجبور هستیم که بارهایی را بر دوش داشته باشیم اما ماموریت شکل‌گیری هسته‌های مقاومت و ارتباط‌گیری به عنوان یک رسالت اصلی مطرح است.

وی با بیان اینکه اعضای هیأت‌های مذهبی باید برای ارتباط با مردم عراق و غیرایرانی‌های زیارت اربعین آموزش‌های لازم را سپری کنند، تصریح کرد: اربعین فرصت مطلوبی برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی است که باید از این فرصت به صورت مطلوب استفاده کنیم.

یکتا یادآور شد: اگر هیأت‌های مذهبی در خدمات اجتماعی وارد نشوند همانند برخی از دستگاه‌ها و مجموعه‌ها از مسیر اصلی عقب می‌مانند و نمی‌توانند در مسیر تحقق اهداف مورد نظر انقلاب اسلامی مشارکت داشته باشند، هیأت انقلابی باید به جایگاه مورد نظر رسیده و برای رفع مشکلات مردم گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه هیأت‌های مذهبی باید امین مردم باشند تا مردم نیز در برنامه‌های مختلف این مجموعه‌ها را به عنوان مجری بپذیرند، اظهار کرد: اکنون اشتغال به عنوان یک مشکل اصلی در سطح کشور مطرح است به همین علت هیأت انقلابی باید برای کارآفرینی نیز تلاش کند.

مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا(ع) تولید سرمایه را سخت‌ترین کار در کشور دانست و گفت: مشارکت در رفع مشکلات اقتصادی باید نخستین اولویت بخش‌های مختلف جامعه به ویژه مجموعه‌های مذهبی و فرهنگی باشد؛ علاوه بر ایجاد اشتغال باید برای افزایش آمار ازدواج نیز تلاش کنیم چرا که کاهش این آمار آسیب‌های بسیاری را نیز به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن با ناامیدی در جنگ نظامی به جنگ‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رسیده است، تصریح کرد: دشمن از توطئه‌ها و نقشه‌های خود دست نمی‌کشد به همین علت برای ماندن در جبهه حق باید به صورت مستمر نسبت به تحرکات دشمن حساس باشیم.

یکتا یادآور شد: همانطور که رهبر انقلاب اسلامی تاکید دارند باید مراقب باشیم که میزبانی را از عراقی‌ها نگیریم اما ارتباطات خود را با موکب‌های عراقی عمق بخشیم؛ هر چند توجه به شور حسینی در حرکت اربعین مطلوب است اما بالاترین از این هدف نیز باید مورد توجه هیأت‌های انقلابی قرار گیرد.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه برخی به دنبال ضربه زدن به حرکت انقلاب اسلامی هستند، عنوان کرد: با وجود این تهاجمات باید به صورت مستمر به دنبال استفاده از ظرفیت‌های مختلف باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcizuaw.t1awv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما