جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 55090
منبع : خبرگزاری فارس
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي استان قم مطرح كرد

نحوه تأييد كد 16 رقمي دارو و ديگر اقلام سلامت‌محور

قم نيوز : قم نیوز: معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي استان قم از نحوه تأييد كد 16 رقمي دارو و ديگر اقلام سلامت‌محور خبر داد.
نحوه تأييد كد 16 رقمي دارو و ديگر اقلام سلامت‌محور
نحوه تأييد كد 16 رقمي دارو و ديگر اقلام سلامت‌محور
به گزارش قم نیوز محمد میلانی امروز با تأکید بر تهیه دارو از داروخانه به عنوان مکانی مطمئن و مجاز اظهار کرد: افراد باید به این نکته توجه کنند که مجاز به خرید دارو از باشگاه‌های ورزشی، عطاری، آرایشگاه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی یا ماهواره‌ای نیستند زیرا ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری برای آنها به همراه داشته باشد و سلامت آنها را تهدید کند بنابراین داروخانه مکانی مطمئن برای تهیه دارو است.

وی خاطرنشان کرد: افراد در هنگام خریداری دارو، مکمل‌های وارداتی و دیگر اقلام سلامت‌محور باید از وجود برچسب کنترل محصول اطمینان حاصل کنند تا بتوانند اطلاعات مندرج در آن را تأیید کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به نحوه استفاده از کد 16 رقمی محصول گفت:‌ افراد پس از خرید محصول مورد نظر با خراش لایه مربوط به کد 16 رقمی با ارسال این کد از طریق سامانه پیامکی 20008822 یا ثبت از طریق مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی www.ttac.ir از اصالت محصول اطمینان حاصل کنند.

 وی یادآور شد: نام فرآورده، تاریخ تولید، انقضا و سری ساخت با وارد کردن و ثبت کد 16 رقمی به افراد داده می‌شود که باید با اطلاعات محصول تطابق داشته باشد.

میلانی تأکید کرد: مصرف‌کنندگان باید از خرید هر گونه دارو و مکمل وارداتی فاقد برچسب جلوگیری کنند زیرا این امر به دلیل نداشتن اطلاع از محصول و تأیید سلامت فرآورده می‌تواند عوارض متعدد تهدیدکننده سلامت افراد را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به نحوه برخورد در صورت پیغام خطا و یا پاسخ سامانه مبنی بر معتبر نبودن شناسه محصول گفت‌: در این شرایط خریدار لازم است این امر را به معاونت غذا و دارو برای پیگیری اطلاع‌رسانی و داروخانه نسبت به بازپس گیری محصول اقدام کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به نحوه نگهداری داروها گفت:‌ کارخانه هر دارو از نحوه نگهداری آن دارو اطلاع دارد که به طور معمول در بروشور مربوطه ذکر شده البته دکتر داروساز نیز در این زمینه می‌تواند به فرد کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: نگهداری دارو در یخچال تنها برای برخی از داروها مفید است زیرا رطوبت موجود در یخچال ممکن است اثر مخرب بر برخی از داروها داشته باشد و سلامت آنها را متأثر کند بنابراین باید تنها داروهای توصیه شده در یخچال نگهداری شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciuuaw.t1aw32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما