جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : 55092
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم مطرح کرد

اسکان 55 هزار نفر در موکب‌های استان قم در ایام اربعین

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: در ایام اربعین هر شب 55 هزار نفر در 40 موکب استان اسکان پیدا خواهند کرد.
اسکان 55 هزار نفر در موکب‌های استان قم در ایام اربعین
اسکان 55 هزار نفر در موکب‌های استان قم در ایام اربعین
به گزارش قم نیوز یونس عالی پور امروز با اشاره به فعالیت موکب‌های استان قم در ایام اربعین اظهار کرد: مردم استان در این ایام در قالب 40 موکب به زائرین در شهرهای سامرا، کاظمین، نجف، کربلا خدمت رسانی می‌کنند، موکب‌های قم در مرزهای مهران و شلمچه و نیز بین راه نجف به کربلا در ایام اربعین مستقر خواهند شد.

وی ادامه داد: موکب‌های استان قم در ایام اربعین به صورت روزانه از 350 هزار نفر در وعده‌های صبحانه، ناهار و شام پذیرایی می‌کنند، همچنین در این ایام هر شب 55 هزار نفر هم در این موکب‌ها اسکان پیدا خواهند کرد، البته ممکن است که این آمار طی روزهای آینده افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: جلساتی را با مدیران موکب‌های استان برگزار کردیم تا بتوانیم مشکلات آن‌ها حل کنیم، همچنین جلسات کمیته‌های مختلف ستاد اربعین استان قم به صورت مستمر برگزار می‌شود تا خدمات مطلوب را به زائرین اربعین ارائه کنیم.

عالی پور پرداختن به کارهای فرهنگی و فراهم کردن نیازهای رفاهی برای زائرین اربعین را ضروری دانست و تصریح کرد: امسال با راه اندازی قطار قم-کربلا تعدادی از زائرین اربعین از استان قم با قطار به عراق می‌روند.

وی ادامه داد: بیشتر مشکلات موکب‌های استان قم در ایام اربعین در داخل عراق است، در آن ایام به دلیل ازدحام، هماهنگی بین موکب‌های استان قم سخت است، این موکب‌ها در ایام اربعین در شهرهای زیارتی عراق مستقر خواهند شد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: مدیران موکب‌های استان انتظار دارند که در مساله ترابری و انتقال اقلام از قم به عراق از آن‌ها پشتیبانی صورت بگیرد. سال گذشته اقلام این موکب‌ها با 210 تریلی جابه جا شد و 70 هزار نفر هم در شهر قم برای زیارت اربعین ویزای عراق را گرفتند و امسال پیش بینی افزایش این آمار را داریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcauwnm.49nmo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما