کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رادیو اربعین افتتاح شد/ معاون صدا: آمریکا یزید و داعش شمر زمان ما هستند

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 30 مهر 1396 ساعت 7:00

قم نیوز: شاه‌آبادی در مراسم افتتاح رادیو اربعین گفت: آمریکا یزید و داعش شمر زمان ما هستند و جهان اسلام در برابر شمر و یزید زمانه سکوت نمی‌کند.



به گزارش قم نیوز مراسم افتتاح رادیو اربعین با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا وسیما، حمید شاه‌آبادی معاون صدا، راجح الموسوی سفیر بغداد و جمعی از مدیران و مسئولان رسانه ملی امروز، در استودیو شماره ۸ ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.
شاه آبادی معاون صدا در این مراسم گفت: اربعین یادآور رفتار زینبی است و بازماندگان حادثه کربلا الگو و سرمشقی برای زندگی ما هستند. اگر قیام امام حسین (ع) درس استکبارستیزی و ولایت‌مداری برای امت به یادگار گذاشت، صبر زینبی و بازگشت آنها از شام به کربلا، بیانگر این بود که حادثه کربلا نه تنها تمام نشده است؛ بلکه آغاز راه است و باید درسی برای کسانی باشد که می‌خواهند حادثه کربلا زنده بماند.
وی ادامه داد: صدا و سیما در راستای مأموریت الهی حرکت می‌کند و رادیو اربعین در سومین سال فعالیت خود، اقتدار شیعه را به نمایش می‌گذارد. عاشورا درسی برای ماست؛ به این معنا که در همه اعصار یزیدیان و شمریان وجود دارند. اکنون آمریکا یزید و داعش شمر زمان ما هستند. مردم جهان اسلام در برابر شمر و یزید زمانه سکوت نمی‌کنند و راهپیمایی بزرگ اربعین را به تصویر می‌کشند.
شاه‌آبادی عنوان کرد: ما فعالیت رادیو اربعین را که از برنامه‌های مدیریت گذشته بود، ادامه داده‌ایم و امیدواریم این حرکت بتواند نقش بزرگی در تحول و حال و هوای اربعین در کشور و سراسر جهان ایفا کند.
معاون صدای رسانه ملی اظهار داشت: رادیو اربعین با محوریت رادیو گفتگو و چهار رادیوی دیگر، به صورت ۲۴ ساعته تمام بخش‌های مهم راهپیمایی اربعین را اطلاع رسانی خواهد کرد.
در بخش دیگر این مراسم، راجح الموسوی سفیر بغداد گفت: رهبر معظم انقلاب وقتی صحبت می‌کنند، معنای بسیاری دارد. ایشان تأکید می‌کنند که از اربعین یک مناسبت جهانی بسازید؛ چون ابعاد گسترده برای گذشته و آینده دارد و می‌توانیم پیام بزرگی را به انسانیت ابلاغ کنیم. وجود رادیو اربعین برای طی این مسیر تاریخی مهم است. رادیو اربعین قوانین را به زائران آموزش می‌دهد و پیشرفت رادیو اربعین به ستاد اربعین ایران و عراق کمک بسیاری می‌کند.
وی ادامه داد: ما رادیو اربعین را وسیله ارتباطی خوبی تلقی می‌کنیم. از همه مسئولان و پرسنل رادیو اربعین تشکر می‌کنم و از مردم دعوت می کنم با این شبکه همراه شوند.
در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما گفت: رسانه‌ها در عصر حاضر رسالت‌های مهمی دارند. از مهمترین رسالت رسانه‌ها، بیان چیستی پدیده‌هاست و اینکه مخاطب را با عمق آنچه برای پدیده‌ها رخ می‌دهد، آشنا کند.  اگر این رسالت در قرن 21 تحقق پیدا کند، هدایت بشر به سمت حقیقت و زندگی حقیقی سرعت چند برابر به خود می‌گیرد. عصر ما عصر رسانه‌ است و رسانه‌ها می‌توانند هدایت افکار عمومی را بر عهده بگیرند. 
وی ادامه داد: اربعین امتداد حادثه عاشوراست. اگر ابعاد این حادثه بیان شود و مورد استفاده جامعه قرار بگیرد، بسیار مفید خواهد بود. امروز جهان تحت سیطره فزون‌خواهان است. با کمال تأسف در جهان امروز، با وجود گسترش فرهنگ و توسعه یافتگی، از همه جهات شاهد ظلم و ستم هستیم. امروز نمی‌توان برخی ستم‌ها را با گذشته مقایسه کرد. اگر بگویم ظلم و ستم قرن‌های پیش یک طرف و قرن 21 یک طرف، اشتباه نگفته‌ام. امروزه کشورهای اسلامی و آفریقایی تحت ستم بشری قرار گرفته اند و برای رهایی از ظلم، نیاز به آگاهی، شناخت و درک واقعیت حادثه عاشوراست. اینکه چرا واقعه عاشورا اتفاق افتاد و آیا شعار امام حسین مربوط به همان مقطع زمانی است یا امروز هم کاربرد دارد؟
موسوی مقدم گفت: متأسفانه باید گفت بیشتر رسانه‌ها به دلیل وابستگی و همگام و همراه شدن با استکبار جهانی، به رسالت خود عمل نمی‌کنند و همگام با ستمگران پیش می‌روند. اگر فلسفه عاشورا به خوبی بیان شود، دقیقاً انعکاس دهنده چیزی است که امروز به آن نیاز داریم.
 
عاشورا نقطه اتصال تاریخی برای گذشته و آینده بشریت است
قائم مقام سازمان صدا و سیما در خصوص افتتاح رادیو اربعین گفت: رادیو اربعین یکی از راه‌های بیان چرایی پدیده‌ها و اتفاقات رخ داده در تاریخ است. رادیو اربعین نیاز جامعه ماست و پیام عاشورا را بازگو می‌کند. عاشورا نقطه اتصال تاریخی برای گذشته و آینده بشریت است و در رادیو اربعین پیام عاشورا و چگونگی این اتفاق بزرگ تشریح می‌شود.
موسوی مقدم خاطرنشان کرد: پیام حادثه عاشورا مربوط به همه انسان‌هاست و راهپیمایی اربعین، راهی برای نفس کشیدن را به وجود می‌آورد. اما متاسفانه با وجود توسعه کمی و کیفی رسانه‌ها، هنوز ابعاد این راهپیمایی عظیم به جهانیان اطلاع رسانی نشده است. بشریت امروز سخت دچار مشکل و استکبار ستمگران است. با این حال، ظلم نابود شدنی است و پایدار نخواهد بود. رسالت رسانه‌ها این است که حقیقت را بیان و واقعیت را بازنمایی کنند. رادیو اربعین این امر را دستور کار خود قرار داده است.
در پایان این مراسم حیدری سخنگوی ستاد اربعین، از همه مسئولان، کمیته‌ها، مدیران و عوامل شبکه رادیو اربعین تشکر کرد.
 
انتهای پیام/136
 


کد مطلب: 55132

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/55132/رادیو-اربعین-افتتاح-معاون-صدا-آمریکا-یزید-داعش-شمر-زمان-هستند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir