کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل بهزیستی استان قم مطرح کرد

پرداخت مستمری به 6500 معلول در قم

خبرگزاری فارس , 30 مهر 1396 ساعت 11:21

قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: 6 هزار و 500 معلول در استان زیرپوشش این اداره کل هستند که مستمری دریافت می‌کنند و مستمری این معلولین از 150 هزار تومان تا 470 هزار تومان است.



به گزارش قم نیوز رضا سلیقه در قم با اشاره به اجرای طرح مشاوره پیش از ازدواج در استان قم اظهار کرد: افرادی که سابقه معلولیت در خانواده دارند را پیش از ازدواج مورد مشاوره قرار می‌دهیم تا پس از ازدواج دارای فرزندان معلول نشوند.
وی ادامه داد: به دنبال توسعه طرح‌های غربالگری و اقدامات پیشگیرانه در استان قم هستیم، طی سال‌های اخیر موارد سندرم داون در کشور کاهش پیدا کرده و این به دلیل اقدامات پیشگیرانه بوده است.
مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: کودکان پیش از ورود به دبستان باید در سه مرحله در طرح غربالگری بینایی شرکت کنند، درمان موارد تنبلی چشم در سنین زیر 6 سال راحت است و معاینه کودکان در روستاهای استان قم در زمینه تنبلی چشم با دستگاه صورت می‌گیرد.
سلیقه با اشاره به شیوه طرح غربالگری بینایی در استان قم اظهار کرد: معاینات در این طرح با دقت است و در صورت شک مربیان به تنبلی چشم یک کودک، او را به اپتومتریست ارجاع می‌دهند.
وی ادامه داد: کاشت حلزون در کودکان ناشنوای زیر 6 سال در اکثر موارد به کسب قدرت شنوایی منجر می‌شود، عمل کاشت حلزون حدود 40 میلیون تومان هزینه دارد، اما با کمک سازمان بهزیستی و خیرین، مردم تنها سه میلیون برای این عمل پرداخت می‌کنند.
مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: حدود 6 هزار و 500 معلول در استان زیرپوشش این اداره کل هستند که مستمری دریافت می‌کنند، اکنون مستمری این معلولین از 150 هزار تومان تا 470 هزار تومان است و علاوه بر مستمری خدمات دیگری به معلولین در استان ارائه می‌شود.
سلیقه در پایان با اشاره به وجود کتابخانه ویژه نابینایان در استان قم خاطرنشان کرد: بخشی از کتابخانه آیت‌الله خامنه ای در شهر قم به نابینایان اختصاص داده شده است، همچنین کتاب‌های ویژه نابینایان در استان قم چاپ می‌شود و این کتاب‌ها برای استفاده زائرین نابینا در حرم حضرت معصومه(س) وجود دارد.

انتهای پیام / 136
 


کد مطلب: 55148

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/55148/پرداخت-مستمری-6500-معلول-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir