دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 55181
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبر داد

اجرای برنامه‌های فرهنگی با رویکرد معرفت افزایی در موکب مسجد جمکران

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: طرح مباحث فرهنگی با رویکرد بین‌المللی، حضور روحانیون و استادان برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات درزمینهٔ مهدویت و... از برنامه‌های فرهنگی موکب مسجد مقدس جمکران خواهد بود.
اجرای برنامه‌های فرهنگی با رویکرد معرفت افزایی در موکب مسجد جمکران

به گزارش قم نیوز ابراهیم صدوقی در تشریح برنامه‌های فرهنگی موکب این مسجد مقدس در مسیر نجف به کربلا برای ایام راهپیمایی اربعین حسینی، اظهار کرد: موکب مسجد مقدس جمکران در مسیر پیاده‌روی اربعین با شعار «مع امام منصور» نام‌گذاری شده و در محل عمود 1070 برپا خواهد شد.
وی ادامه داد: مسجد مقدس جمکران که بنا بر تعبیر مقام معظم رهبری پایگاه عظیم تشیع است و به‌عنوان میعادگاه منتظران شناخته‌شده و هر هفته ده‌ها هزار نفر از مردم به این مکان مقدس مشرف می‌شوند، وظیفه دانست که اهداف والای خود را در موکب اربعینِ نیز دنبال کرده و  در سال جاری رویکردی مهدوی را در میان زائران اربعین ترویج و فرهنگ‌سازی کند.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: با توجه به اینکه در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا برخی‌ها موارد انحرافی درباره مهدویت و امام زمان(عج) را تبلیغ می‌کنند و فرقه‌های گمراهی که دشمن از طریق آن‌ها از فرصت حضور مردم در اربعین سوءاستفاده  می‌کند نیز در این مسیر حضور دارند، مسجد مقدس جمکران مقابله با این اقدامات گمراه‌کننده را وظیفه خود می‌داند.
صدوقی ابراز کرد: طرح مباحث فرهنگی با رویکرد بین‌المللی، حضور روحانیون و استادان برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات درزمینهٔ مهدویت و ارائه مشاوره و بخش مرکز گل نرگس از دیگر برنامه‌های موکب مع امام منصور است.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز گل نرگس در این موکب ویژه گروه سنی کودک، بیان کرد: مرکز گل نرگس که به‌صورت ویژه برای کودکان طراحی‌شده است امسال در موکب مسجد مقدس جمکران فعالیت می‌کند و با توجه به اینکه تعداد زیادی از کودکان ایرانی و عراقی در مسیر پیاده‌روی حضور دارند، برنامه‌های متنوعی در این بخش برای آن‌ها پیش‌بینی‌شده است.
صدوقی خاطرنشان کرد: برگزاری نمازهای جماعت، برگزاری دعای توسل در شب‌های چهارشنبه و برگزاری مراسم دعای کمیل در شب‌های جمعه از دیگر برنامه‌هایی است که موکب مسجد مقدس جمکران در این ایام در دست اجرا دارد.
وی از برگزاری دعای ندبه در صبح‌های جمعه در موکب مع امام منصور یاد کرد و گفت: مسجد مقدس جمکران رویکردی با موضوع مهدویت و استکبارستیزی دارد که در این راستا طرح «قاب عکس زائران» را اجرا می‌کند، در این طرح زائران با شعارهای خاصی که از قبل آماده‌شده و مضمون آن‌ها استکبارستیزانه است، عکس می‌گیرند.
صدوقی با اشاره به اجرای طرح «برائت از صهیونیسم» در موکب مسجد مقدس جمکران بیان کرد: این مسجد با همکاری موسسه وارثین و با هدف حمایت از مردم مظلوم فلسطین و بحرین و تمام کسانی که در سراسر عالم با صهیونیسم مبارزه می‌کنند، این طرح را اجرا می‌کند.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اعلام برگزاری همایش یک‌روزه «طریق الحسین(ع)» و آماده‌سازی جزوات و  بروشورهای فرهنگی با محور عهد با امام زمان(عج) به‌منظور توزیع در میان زائران اربعین، گفت: همچنین، ختم صلوات به نیت سلامتی امام عصر(عج) در طول مسیر، پخش کلیپ‌های صوتی و تصویری مهدوی و تکریم شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این ایام است.
وی با اشاره به حضور خادمان خواهر و برادر این مسجد در موکب خاطرنشان کرد: 40 نفر از روحانیون در سه نوبت هشت‌ساعته در این موکب حاضرشده و خدمات فرهنگی همچون پاسخ به سؤالات و شبهات مهدوی را به زائران ارائه می‌کنند.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcjvvei.uqeiozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما