کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جمکران آماده استقبال از زائران نوروزی است

22 اسفند 1390 ساعت 10:09

قم نیوز: معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: مسجد مقدس جمکران با برنامه‌های فرهنگی، رفاهی و خدماتی آماده میزبانی از میهمانان نوروزی است.


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام مرتضی وافی بیان داشت: برنامه‌های مسجد مقدس جمکران، با توجه به میهمانان نوروزی مسجد به اشکال مختلف به اجرا در می‌آید و زائران دائمی مسجد، کاروان‌های راهیان نور و اردوهای دانشجویی و همچنین مسافران نوروزی عبور کننده از شهر مقدس قم، سه دسته از زائرانی هستند که در این ایام به مسجد مقدس جمکران مشرف می‌شوند.

وی با بیان اینکه اکثر زائران مسجد از استان‌های البرز، اصفهان، تهران و قم در این ایام به مسجد مقدس جمکران مشرف می‌شوند، اظهار داشت: برنامه‌های پشتیبانی، عمرانی، فرهنگی و خدماتی مختلفی به منظور خدمت رسانی هر چه بهتر به زائران مسجد برگزار می‌شود و امسال با بهره‌برداری از شبستان غربی مسجد که ۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع به فضای ۶۰ هزار متری مسجد اضافه می‌کند، برنامه‌های مختلفی همچون دعا، قرائت قرآن و مجالس وعظ و خطابه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برگزاری طرح ملی در آرزوی بهار در ایام نوروز خاطرنشان کرد: طرح در آرزوی بهار، از ۲۸ اسفند ۹۰ تا ۱۵ فروردین ۹۱ برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح امسال در سه محور برگزار می‌شود و برپایی دوره‌های آموزشی و تخصصی ویژه کاروان‌های راهیان نور و اردوهایی دانشجویی و برگزاری نمایشگاه‌های متعدد فرهنگی با موضوعاتی چون بصیرت، انتظار، ولایت فقیه، فرقه‌های ضاله، استکبار ستیزی و ... از جمله این برنامه‌هاست.

وافی گفت: یکی از برنامه‌های مهمی که در این ایام ویژه کودکان و نوجوانان انجام می‌شود، افتتاح ساختمان جدید کانون گل نرگس در مقابل درب سه است که در این مکان با فضا و امکانات بیشتری که در اختیار کودکان قرار می‌گیرد، با ۱۰ مربی و کارشناس متخصص، فضای بهتری به منظور تفریح و آموزش مبانی انتظار فراهم می‌شود.

وی از راه‌اندازی سالن نمایشگاهی مفتاح در این مسجد مقدس در ایام نوروز ۹۱ خبر داد و تصریح کرد: در این سالن، ۱۲ غرفه با ۱۲ خدمت فرهنگی از جمله عکس یادگاری با مسجد مقدس جمکران، شبکه ارتباطات فرهنگی، فروش محصولات فرهنگی، مسابقه کتابخوانی، مشاوره و پاسخگویی به شبهات، بخش کودکان، نرم افزارهای اسلامی و مذهبی و غرفه ویژه آثار مقام معظم رهبری دایر می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: امسال ۱۷ خادم فرهنگی مسجد مقدس جمکران از میان طلاب و دانشجویان به همراه ۳۰ روحانی و کارشناس دینی در بخش ارشاد و مشاوره در زمینه‌های مختلف به ارایه خدمت به زائران مسجد می‌پردازند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امسال یک میلیون بروشور فرهنگی در این ایام از طریق کیوسک‌های ارتباط فرهنگی در مسجد در میان زائران توزیع می‌شود و امیدواریم همه این اقدامات بتواند در خدمت رسانی به زائرین و نمازگزاران این مکان مقدس مقبول واقع شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳


کد مطلب: 5519

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/5519/جمکران-آماده-استقبال-زائران-نوروزی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir