دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 55201
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز خبر داد :

جابجایی 400 اصله درخت معارض پروژه‌های شهری قم به روش‌ نوین

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از جابجایی 400 اصله درخت معارض پروژه‌ها به روش‌های نوین در پروژه های شهری خبر داد.
جابجایی 400 اصله درخت معارض پروژه‌های شهری قم به روش‌ نوین
جابجایی 400 اصله درخت معارض پروژه‌های شهری قم به روش‌ نوین
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با بیان اینکه جابجایی درخت در قم به سه شیوه انجام می شود، اظهار کرد: نهال دو تا سه ساله به وسیله گلدان های حلبی ۳۰ در ۳۰ جابه جا می شود و به منظور جابه جایی درختان جوان پنج تا 6 ساله با دور تنه ۱۵ تا ۳۵ سانت، اطراف ریشه درخت خالی و با ریشه و حجم خاک اطراف آن گونی پیچ می شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه در روش جدید که به تازگی بکار می رود بشکه های فرسوده ۲۲۰ لیتری را که قابل استفاده نیست از وسط برش زده و کف آن زه کش گذاشته می شود و درخت در آن قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: در پروژه باغ پرندگان حدفاصل میدان مفید تا شهرک قدس این اقدام انجام شد و حدود ۳۰۰ درخت در منطقه چهار به این روش جابه جا و با رسیدگی و آبیاری مناسب سرسبزی اولیه خود را بدست آورد.
جوادیان با تاکید بر اینکه به منظور احداث بیمارستان تخصصی قلب، از سوی دفتر آیت الله سیستانی درخواست جابه جایی درختان با ارتفاع دو تا 2.5 متر داده شد خاطرنشان کرد: با این روش ۷۰ اصله درخت به این روش جابه جا شد.
وی اذعان کرد: جابجایی درختان کهنسال با دور تنه ۳۵ سانت به بالا نیز با روش روت باکس انجام می شود و در پروژه ادامه مسیر بلوار کارگر نیز ۳۰ اصله درخت به وسیله باکس های بزرگ برای درختانی که دور تنه آن ها نزدیک یک متر بود جابجا شد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: نهال های معارض پروژه های عمرانی زیاد جابه جا شده و قطع درختان پنج سال به بالا نیز که زحمت و هزینه برای آن ها شده بسیار ناپسند بود که با این روش ها جابه جا شدند.
جوادیان با بیان اینکه هزینه های که بابت این درختان به هدر می رفت با این روش‌ها از آن جلوگیری شد، اظهار کرد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر عوارض قطع یک درخت با دور تنه ۳۵ سانت حدود پنج میلیون تومان است که با حدود ۷۰ هزار تومان درختان جابه جا شد و خسارت قطع درختان کهنسال بلوار کارگر با دور تنه یک متر حدود ۱۵ میلیون تومان بود زیرا شهرداری ۱۶ سال برای آن هزینه کرده بود و از بین می رفت اما با هزینه حدود دو میلیون تومان توسط روش روت باکس درختان حفظ شدند و پس از 6 ماه قرنطینه می توان آن ها را در زمین کاشت.
 انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccsiqp.2bqpx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما