دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 55204
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم:

اولویت برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی صادرات نیست

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم گفت: باید به دنبال افزایش آمار صادرات استان قم باشیم ولی اولویت برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی صادرات نیست.
اولویت برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی صادرات نیست
اولویت برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی صادرات نیست
به گزارش قم نیوز سید صدرالدین موسوی ظهر امروز در جلسه کارگروه صادرات استان قم که در سالن جلسات معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم برگزار شد، با اشاره به دغدغه‌های دولت در حوزه اقتصاد اظهار کرد: سرمایه گذاری اعم از داخلی و خارجی از دغدغه‌های دولت است و چالش‌های موجود در این زمینه در جلسات مختلف مطرح شده و دولت به دنبال رفع این چالش‌ها است.

وی ادامه داد: بحث افزایش صادرات کشور دغدغه دولت است و باید روند صادرات کالا به خارج از کشور تسهیل شود، افزایش صادرات راه برون رفت اقتصاد کشور از وضعیت فعلی است، البته اکنون تولیدکنندگان مشکلات زیادی در زمینه قیمت تمام شده کالاها و تسهیلات بانکی دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم افزود: نسبت صادرات استان به صادرات کشور افزایش پیدا کرده است، اما باید به دنبال افزایش آمار صادرات استان قم باشیم، اولویت برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی صادرات نیست در حالی که باید از صادرکنندگان پشتیبانی لازم صورت بگیرد.

موسوی با اشاره به از دست رفتن برخی از بازارهای صادراتی ایران اظهار کرد: برخی از این بازارها را به دلیل رقابت‌ها بین صادرکنندگان از دست دادیم و برای گرفتن دوباره این بازارها کار سختی داریم.

وی ادامه داد: باید مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قم در یک محیط آرام با تعامل کارها را پیش ببرند، نباید در برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی در خارج از کشور عجله کنیم و باید به دنبال این باشیم که با برگزاری این نمایشگاه‌ها آمار صادرات استان قم را افزایش بدهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم افزود: عراق بازار اصلی صادرات استان است و اگر کوتاهی کنیم، این بازار را از دست خواهیم داد. در صادرات در جهان انحصار وجود ندارد و کشورهای مختلف برای به دست آوردن بازارهای جدید صادراتی تلاش می‌کنند.

موسوی تغییر نگاه‌ مدیران دستگاه‌های اجرایی در زمینه تعامل با یکدیگر را ضروری دانست و تصریح کرد: باید این مدیران در جلسات، ضرورت تعامل با یکدیگر را مدنظر قرار بدهند، همچنین تشویق واحدهای سربی به دلیل مشکلات اجتماعی سیاست استان قم نیست و این واحدها تنها در صورت موافقت اداره کل حفاظت محیط زیست به عنوان صادرکننده برتر استان معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: مساله فعالیت واحدهای سربی در استان قم با سلامت مردم سر و کار دارد، گرچه که صاحبان این واحدها می‌گویند که واحدهای خودشان را استانداردسازی کردند، اما گسترش فعالیت واحدهای سربی برای استان قم چالش به وجود می‌آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم افزود: باید مدیران دستگاه‌های مختلف استان در جلسات توسعه صادرات استان شرکت کنند، اصلی ترین راه برای تقویت اقتصاد مقاومتی، توسعه صادرات است و از عدم شرکت برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در جلسات توسعه صادرات استان قم گلایه دارم، عدم حضور این مدیران موجب می‌شود که نتوانیم در جلسات تصمیم گیری کنیم.

موسوی در پایان با اشاره به شیوه برگزاری جلسات شورای اداری استان قم اظهار کرد: اصرار داریم که مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خودشان در این جلسات حضور پیدا کنند، دیرآمدن یا نیامدن مدیران در این جلسات کاری درست نیست.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfj0dt.w6dtxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما