کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) عنوان کرد

احداث موکب حضرت معصومه(س) با هزینه‌ای بالغ بر 3 میلیارد تومان

خبرگزاری فارس , 1 آبان 1396 ساعت 16:35

قم نیوز: مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) از احداث موکب این آستان در مساحت 12 هزار متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد تومان در عمود 1080 مسیر نجف به کربلا خبر داد.



به گزارش قم نیوز محمدجواد جهانگیرزاده ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات حضرت خدیجه(س) کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه موکب آستان مقدس در راستای نشر معارف فاطمی و آموزه‌های اهل بیت(ع) در مسیر نجف به کربلا برپا شده است، اظهار کرد: در سال گذشته توانستیم زمینی را به مساحت 12 هزار متر مربع خریداری کنیم و در سال جاری نیز زیرساخت‌های مورد نیاز را در این زمین آماده‌سازی کرده‌ایم.

وی از پیشرفت 60 درصدی عملیات تامین زیرساخت‌های موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) یاد کرد و افزود: اعتبارات این موکب از محل مشارکت‌های مردمی و خیرین تامین می‌شود، امسال از روز 9 تا 19 آبان به مدت 10 روز با حضور 300 نفر از خادمان از زائران اربعین حسینی میزبانی می‌کنیم.

مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با تاکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی متفاوتی در این موکب در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: اقامه سه وعده نماز جماعت و برپایی مراسم عزاداری با حضور سخنرانان و ذاکران اهل بیت(ع) از جمله اقداماتی است که برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های آشنایی با زندگی حضرت معصومه(س) و احیاگران اربعین، اجرای طرح زیارت مجازی ویژه ضریح حضرت فاطمه معصومه(س) و حرم امام رضا(ع)، پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و برنامه‌های معارفی ویژه کودکان و نوجوانان از جمله دیگر اقدامات موکب خواهد بود.

جهانگیرزاده از اعزام سفیران کریمه به 500 موکب عراقی در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا یاد کرد و گفت: در موکب امسال شاهد فضاسازی مناسب در موکب، ارائه خدمات صوتی و تصویری، تداوم ارتباط با زائران بعد از سفر معنوی اربعین، اجرای نمایش‌های خیابانی و مسابقات فرهنگی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) نسبت به حوزه رسانه نگاهی ویژه دارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه برنامه‌های حرم مطهر باید بر بال رسانه سوار شود، برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای موکب امسال انجام شده است.

جهانگیرزاده به انعکاس بیش از 120 هزار دقیقه برنامه به صوت زنده در حوزه سیما طی سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: امسال در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) بسترهای مورد نیاز ویژه اهالی رسانه فراهم شده است و امیدواریم با نصب دکل مورد نظر سرویس مناسبی را به خبرنگاران ارائه دهیم.

معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با تاکید بر اینکه پخش زنده مراسم های مختلف توسط واحدهای رسانه‌ای مستقر در موکب این آستان مقدس دنبال می‌شود، مطرح کرد: برای استقرار 35 نفر از اصحاب رسانه در موکب برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه مهمانسرای موکب حضرت معصومه(س) در اربعین امسال از 250 هزار نفر پذیرایی می‌کند، اظهار کرد: حسینیه موکب حضرت معصومه(س) برای برگزاری مراسم هایی با ظرفیت 3 هزار نفر پیش‌بینی شده و برای اسکان پنج هزار زائر نیز در سوله‌های برادران و خواهران برنامه‌ریزی شده است.

جهانگیرزاده از تنظیف عمود 1080 تا عمود 1180 با مشارکت نیروهای شهرداری یاد کرد و افزود: در سال گذشته روزانه 50 هزار نفر از خدمات مختلف موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع نزدیک به 3 میلیارد تومان برای احداث موکب آستان حضرت معصومه(س) با استفاده از مشارکت‌های مردمی و خیرین هزینه شده است، ادامه داد: در حوزه انتظامی و امنیتی نیز با هماهنگی‌های انجام شده تیم متخصصی از سوی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) به محل موکب این آستان اعزام شده است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 55206

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/55206/احداث-موکب-حضرت-معصومه-س-هزینه-ای-بالغ-3-میلیارد-تومان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir