دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 55207
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

صادرات 92 میلیون دلاری استان قم در نیمه نخست سال 96

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: امسال در نیمه نخست سال شاهد افزایش صادرات استان نسبت به سال گذشته بودیم و در این مدت آمار صادرات استان قم به 92 میلیون دلار رسید.
صادرات 92 میلیون دلاری استان قم در نیمه نخست سال 96
صادرات 92 میلیون دلاری استان قم در نیمه نخست سال 96

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد
صادرات 92 میلیون دلاری استان قم در نیمه نخست سال 96
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: امسال در نیمه نخست سال شاهد افزایش صادرات استان نسبت به سال گذشته بودیم و در این مدت آمار صادرات استان قم به 92 میلیون دلار رسید.

به گزارش قم نیوز احمد ذاکری ظهر امروز در جلسه کارگروه صادرات استان قم که در سالن جلسات معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت هماهنگی بین صادرکنندگان استان اظهار کرد: باید کار صادرات به کشورهای مختلف به صورت جمعی صورت بگیرد، صادرات کاری علمی و نیازمند مطالعه است.

وی ادامه داد: بسیاری از واحدهای صادراتی استان قم در عراق نماینده رسمی دارند و به همین دلیل صادرکنندگان استان از شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی در شهرهای عراق استقبال نمی‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: باید تمهیدات لازم برای در اولویت قرار گرفتن صادرکنندگان برتر استان در پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شود تا این صادرکنندگان بتوانند تسهیلات با نرخ سود بانکی پایین را بگیرند.

ذاکری با اشاره به رشد صادرات استان قم اظهار کرد: امسال در نیمه نخست سال شاهد افزایش صادرات استان نسبت به سال گذشته بودیم و در این مدت آمار صادرات استان قم به 92 میلیون دلار رسید و بیشتر صادرات استان به کشور عراق صورت گرفت.

وی ادامه داد: امسال آمار صادرات استان قم به عراق 47 میلیون دلار بود و شاهد افزایش 11 میلیون دلاری صادرات استان به این کشور نسبت به سال گذشته بودیم، کشورهای افغانستان و امارات هم از بازارهای اصلی صادرات استان قم هستند و بقیه کشورها سهم کمی از صادرات استان را تشکیل می‌دهند، در صورت برنامه ریزی امکان افزایش صادرات قم به کشورهای دیگر جهان وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: کالاهای صادراتی استان به کشورهای منطقه بیشتر مواد پلاستیکی، سرب و مواد غذایی است و امسال 68 هزار تن کالا از استان قم به خارج از کشور صادر شد، امسال در نیمه نخست سال آمار صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 میلیون دلار افزایش پیدا کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بازار نخست صادرات استان قم عراق است، از سال 94 پیگیر برگزاری نمایشگاه اقتصادی استان در عراق بودیم که این نمایشگاه امسال برگزار شد، اما صادرکنندگان قمی از شرکت در نمایشگاه استقبال زیادی نکردند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciyraw.t1awu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما