دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 55208
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم مطرح کرد

مشکلات تولیدکنندگان قمی در زمینه صادرات به عراق

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: دولت عراق شرایط جدیدی را برای صادرکنندگان ایرانی به وجود آورده است و این دولت بابت یک محموله 20 تنی کالا، 24 میلیون تومان حق گمرکی دریافت می‌کند.
مشکلات تولیدکنندگان قمی در زمینه صادرات به عراق
مشکلات تولیدکنندگان قمی در زمینه صادرات به عراق
به گزارش قم نیوز ابوالفضل خاکی ظهر امروز در جلسه کارگروه صادرات استان قم که در سالن جلسات معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی در خارج از کشور اظهار کرد: کمتر اتفاق می‌افتد که یک نمایشگاه اقتصادی در خارج از کشور تنها توسط یک استان برگزار شود و معمولا در نمایشگاه‌های اقتصادی ایران، واحدهای اقتصادی از سراسر کشور شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: نمایشگاه اقتصادی ایران در نجف اشرف در زمان مناسبی برگزار نشد، باید فعالان اقتصادی در نمایشگاه‌های اقتصادی در استان‌های مختلف عراق شرکت و بخش‌های دولتی به این فعالان برای شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی کمک کنند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: پیشنهاد می‌کنم که نمایشگاه بعدی اقتصادی استان قم در شهر کربلا برگزار شود، همچنین پیشنهاد برگزاری دوباره نمایشگاه اقتصادی در سال آینده در شهر نجف را می‌دهم.

خاکی با اشاره به انتظار صادرکنندگان استان قم از دولت اظهار کرد: اگر صادرات برای دولت اهمیت دارد، باید مشوق‌هایی برای صادرکنندگان برتر استان در نظر بگیرد، بانک توسعه صادرات عملکرد ضعیفی در استان قم داشته، سقف تسهیلات این بانک برای صادرکنندگان کم و زمان پرداخت آن طولانی است.

وی ادامه داد: دولت عراق شرایط جدیدی را برای صادرکنندگان ایران به وجود آورده است و این دولت بابت یک محموله 20 تنی کالا، 24 میلیون تومان حق گمرکی دریافت می‌کند، این در حالی است که همان کالاها از کشورهای دیگر به عراق با تعرفه‌های قبلی وارد می‌شود و این مساله موجب روی آوردن تاجران عراقی برای خرید کالا از کشورهای دیگر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: کشور ترکیه برای افزایش صادرات به صادرکنندگان خود مشوق‌هایی را می‌دهد، دولت هم باید روند صادرات را برای صادرکنندگان کشورمان تسهیل کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjo8ei.uqeiyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما