دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 55211
منبع : خبرگزاری فارس
در کارگروه توسعه صادرات استان قم مطرح شد

ضرورت افزایش آمار صادرات استان قم

قم نيوز : قم نیوز: در کارگروه توسعه صادرات استان قم بر ضرورت تلاش برای افزایش آمار صادرات استان تاکید شد.
ضرورت افزایش آمار صادرات استان قم
ضرورت افزایش آمار صادرات استان قم
به گزارش قم نیوز کارگروه توسعه صادرات استان قم ظهر امروز با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم برگزار شد.

سید صدرالدین موسوی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم در ابتدای این جلسه گفت: بحث افزایش صادرات کشور دغدغه دولت است و باید روند صادرات کالا به خارج از کشور تسهیل شود، افزایش آمار صادرات راه برون رفت اقتصاد کشور از وضعیت فعلی است، البته تولیدکنندگان اکنون مشکلات زیادی در زمینه قیمت تمام شده کالاها و نرخ سود بالای تسهیلات بانکی دارند.

وی افزود: نسبت صادرات استان به صادرات کشور افزایش پیدا کرده است، اما باید به دنبال افزایش آمار صادرات استان قم باشیم، اولویت برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی صادرات نیست.

احمد ذاکری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه این جلسه وجود هماهنگی بین صادرکنندگان استان را ضروری دانست و تصریح کرد: باید کار صادرات به کشورهای مختلف به صورت جمعی صورت بگیرد. صادرات کاری علمی و نیازمند مطالعه است، هم اکنون بسیاری از واحدهای صادراتی استان قم در کشورهایی همچون عراق نماینده رسمی دارند.

وی ادامه داد: باید تمهیدات لازم برای در اولویت قرار گرفتن صادرکنندگان برتر استان در پرداخت تسهیلات در نظرگرفته شود تا این صادرکنندگان بتوانند تسهیلات با نرخ سود بانکی پایین دریافت کنند.

ابوالفضل خاکی رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم در بخش پایانی این جلسه با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به بخش صادرات گفت: اگر صادرات برای کشورمان و استان قم اهمیت دارد، باید مشوق‌هایی برای صادرکنندگان برتر استان در نظر گرفته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بانک توسعه صادرات عملکرد ضعیفی در استان قم داشته است و سقف تسهیلات این بانک به صادرکنندگان کم و زمان پرداخت آن طولانی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdfx0k.yt0kf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما