کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدير مركز فقهي امام علي(ع):

طلاب در زمينه نظام اسلامي دغدغه داشته باشند

خبرگزاری فارس , 1 آبان 1396 ساعت 20:01

قم نیوز: مدير مركز فقهي امام علي(ع) گفت: طلاب بايد براي نظام اسلامي كه براي ثمردهي آن خون‌ها ريخته شده دغدغه داشته باشند تا دين مردم و جوانان حفظ شود.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مجید محمدی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب مرکز فقهی امام علی(ع) و بسیجیان پایگاه مقاومت فقه و بصیرت علوی با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به چهارمین سال فعالیت‌ مرکز فقهی امام علی اظهار کرد: همه طلاب مرکز علاوه بر مطالعه فقه و اصول دروس حوزه به مباحثه به طور جدی می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد:‌ این طلاب تقریرات درس را می‌نویسند و امتیازاتی برای آن قائل می‌شوند سپس پایان هفته برخی از مبانی تدریس می‌شود.

مدیر مرکز فقهی امام علی با بیان اینکه تمام طلاب مرکز دوره‌های تبلیغی را گذرانده‌اند گفت:  این طلاب در مناسبت‌ها به تبلیغ اعزام می‌شوند. باید در نظر داشت عالمی که در جامعه با قلم و کلام جامعه را بهره‌مند می‌کند با عالم دیگر که کاری به جامعه ندارد متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخشی از این افراد مجتهد شدند مجتهدان و علمایی شوند که نسبت به جامعه دغدغه‌مند و اثرگذار باشند.

محمدی یادآور شد: طلاب باید برای نظام اسلامی که برای ثمردهی آن خون‌ها ریخته شده دغدغه داشته باشند تا دین مردم و جوانان حفظ شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از طلاب دوره‌های آموزش کار با کودک و نوجوان را آموختند گفت: به طور معمول کسانی که به سمت فقه و اصول و اجتهاد می‌روند به این مسائل نمی‌پردازند ولی طلاب مرکز در اوقات تبلیغی محرم، صفر و اربعین به عنوان مبلغ اعزام می‌شوند و به ارشاد، موعظه و پاسخ به سؤالات شرعی می‌‌پردازند.

مدیر مرکز فقهی امام علی(ع) عنوان کرد: طلاب با یکدیگر درس می‌خوانند و مباحثه می‌کنند و دروس سنتی حوزه و تراث عظیم علما و فقها رها نشده است.

وی ابراز کرد: امیدواریم طلابی تربیت شوند که نسبت به جامعه دغدغه‌مند بوده و مبلغان خوبی باشند و در عین حال در فقه و اصول به مراتب عالی اجتهاد برسند و از اساتید حوزه‌های علمیه در سراسر کشور باشند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 55215

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/55215/طلاب-زمينه-نظام-اسلامي-دغدغه-داشته-باشند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir