چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 55309
منبع : خبرگزاری فارس

آيت‌الله علوي گرگاني: حقيقت اربعين با گذشت زمان بيشتر نمايان مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت:‌ با گذشت زمان روز به روز حقيقت اربعين بيش از پيش نمايان مي‌شود و افراد فراواني به آن جذب خواهند شد.
حقيقت اربعين با گذشت زمان بيشتر نمايان مي‌شود
حقيقت اربعين با گذشت زمان بيشتر نمايان مي‌شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار مسؤولان هفته‌نامه خبری حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت مراسم اربعین اظهار کرد: استقبال چشمگیری از این مراسم صورت می‌گیرد و افرادی از اقصی نقاط جهان با اشتیاق و شور در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: عدد 40 از الفاظ مهم و کاربردی است که به عنوان مثال در چهلمین روز درگذشت اموات نیز مراسمی برگزار می‌‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به ورود کاروان اسرا در اربعین به کربلا گفت: جاذبه امام حسین(ع) سبب رونق این مراسم در چند سال اخیر شده به طوری که افراد با عشق و علاقه در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی عنوان کرد: پیام‌های فراوانی برگزاری مراسم اربعین حسینی به همراه دارد به طوری که همگان با مشاهده چنین جمعیت عاشقی کنجکاو به آگاهی در زمینه چگونگی واقعه عاشورا و شخصیت امام حسین(ع) می‌شوند.

آیت‌الله علوی گرگانی یادآور شد: با گذشت زمان روز به روز حقیقت اربعین بیش از پیش نمایان می‌شود و افراد فراوانی به آن جذب خواهند شد.

وی با بیان اینکه زائران اربعین در زمینه دستیابی به توفیق زیارت اربعین باید خدا را شاکر باشند گفت: زائران لازم است به تبلیغ معارف و آموزه‌های اربعین بپردازند و اعمال مورد رضایت این امام بزرگوار را انجام دهند و از اعمال ناپسند و خلاف که نارضایتی امام را به همراه دارد جلوگیری کنند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcb9fbs.rhbsgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما