چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 55310
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع انسانی استاندار قم تاکید کرد

لزوم اهتمام دستگاه‌های اجرایی نسبت به تحقق دولت الکترونیک

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع انسانی استاندار قم گفت: با توجه به شعاری که دولت در حوزه الکترونیک کردن سیستم اداری و خدمات پیگیری می‌کند باید برنامه‌ریزی و اقدامات لازم توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی دنبال شود تا بتوانیم در استان قم به تحقق این هدف برسیم.
لزوم اهتمام دستگاه‌های اجرایی نسبت به تحقق دولت الکترونیک
لزوم اهتمام دستگاه‌های اجرایی نسبت به تحقق دولت الکترونیک
به گزارش قم نیوز سید صدرالدین موسوی ظهر امروز در کارگروه دولت الکترونیک که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع انسانی استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه برخوردهای چهره به چهره در ادارات آسیب‌هایی را به دنبال دارد، عنوان کرد: باید بروکراسی‌های اداری را به میزانی کاهش دهیم که در وقت و هزینه مردم صرفه‌جویی شود.

وی اضافه کرد: با توجه به ضرورت و شعاری که دولت در حوزه الکترونیک کردن سیستم اداری و خدمات پیگیری می‌کند باید برنامه‌ریزی و اقدامات لازم توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی دنبال شود تا بتوانیم در استان قم به تحقق این هدف برسیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع انسانی استاندار قم از ایجاد سامانه استعلامات بین دستگاهی شبکه دولت استان قم یاد کرد و گفت: در این سامانه برای استعلام اشخاص نیازمند نامه‌نگاری و فرستادن مراجعه کنندگان به دستگاه‌ها نیستیم. تا کنون ادارات کل ثبت احوال و کمیته امداد امام خمینی استان قم از این ظرفیت استفاده کرده‌اند و امیدواریم محاکم قضایی، ثبت اسناد، نظام وظیفه، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، مسکن و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با توجه به داشتن استعلامات مختلف به سمت این سامانه سوق یابند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی استان قم باید خدمات الکترونیکی را به مردم ارائه دهند، مطرح کرد: به علت نبود اطلاعات مشترک در میان برخی از دستگاه‌ها، مراجعه کنندگان باید برای استعلامات جزیی خود در دستگاه‌های مختلف حضور یابند در حالی که این مشکل با اهتمام و هماهنگی مدیران دستگاه‌ها قابل رفع است.

موسوی با اشاره به اینکه بر اساس آیین‌نامه‌های مختلف اطلاعات غیرمحرمانه دستگاه‌ها باید در اختیار یکدیگر قرار داده شود، اظهار کرد: اگر دستگاهی در این حوزه تخلف کند می‌توانیم پیگیری‌های لازم را به صورت قانونی دنبال کنیم؛ مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcdzs0k.yt0kf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما