يکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 55407
منبع : خبرگزاری فارس
مديرکل کميته امداد امام خميني استان قم:

بانك‌ها در زمينه ارائه وام اشتغال با مددجويان همكاري كنند

قم نيوز : قم نیوز:مديرکل کميته امداد امام خميني استان قم گفت:‌ اگر بانك‌ها امسال همكاري كنند بدون ترديد بالاي 2 هزار نفر را مي‌توانيم مشغول به كار كنيم و اگر اين ميزان خانواده مشغول كار شوند و از زير پوشش كميته امداد خارج شود به نفع نظام است و اقتصاد مقاومتي محقق مي‌شود.
بانك‌ها در زمينه ارائه وام اشتغال با مددجويان همكاري كنند
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه حوزه اشتغال از مباحث بسیار مهم است اظهار کرد: مرکز امسال 28 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای اشتغال مددجویان استان قم اختصاص داده و بانک مرکزی به بانک‌های عامل استان که 12 بانک را شامل می‌شوند؛ 24 میلیارد و 800 میلیون تومان را ابلاغ کرده است.
وی خاطرنشان کرد: از زمان ابلاغی که مصادف با 15 تیر ماه بود خانواده‌ها شناسایی و مشاوره‌های شغلی ارائه شد و افراد مشمول آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را گذرانده‌اند و مدارک و طرح‌های اشتغال را دریافت کردند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با بیان اینکه 930 نفر به بانک‌ها معرفی شدند گفت: با پیگیری‌های فراوان تنها 306 مورد وام پرداخته شده در صورتی که پرونده افراد معرفی شده به طور آماده به بانک ارسال می‌شود به عنوان مثال زن سرپرست خانوار از سه ماهه گذشته به بانک معرفی شده ولی به دلایل مختلف به او وام نمی‌دهند.
وی تأکید کرد: بانک‌ها باید به خود بیایند؛ خوش حساب‌ترین افراد در پرداخت اقساط مددجویان هستند و معوقات آنها به یک درصد نمی‌رسد ولی بانک‌ها پرداخت وام آنها را به تعویق می‌اندازند و حتی بانک‌های استان خارج از دستور العمل مرکز عمل می‌کنند.
میرشکار یادآور شد: سالی که با عنوان سال اشتغال نامگذاری شده اگر با این وضعیت جلو برویم بدون تردید نمی‌توانیم به هدف برسیم. جلسات حضوری و خصوصی با مدیران بانک استان برگزار شده و همه وعده دادند ولی عمل نکردند.
وی تصریح کرد: اگر بانک‌ها امسال همکاری کنند بدون تردید بالای 2 هزار نفر را می‌توانیم مشغول به کار کنیم و اگر این میزان خانواده مشغول کار شوند و از زیر پوشش کمیته امداد خارج شود به نفع نظام است و اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.

انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdca0ynm.49nmw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما