دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 55516
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل آموزش و پرورش قم خبر داد؛

کمبود شدید فضای آموزشی در قم/ احداث ۲۰ مدرسه روستایی

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به کمبود شدید فضای آموزشی در استان قم از ارتقای رتبه سی و یکم استان به رتبه بیست و ششم در این شاخص خبرداد.
کمبود شدید فضای آموزشی در قم/ احداث ۲۰ مدرسه روستایی
کمبود شدید فضای آموزشی در قم/ احداث ۲۰ مدرسه روستایی
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ الاسلام در جلسه شورای آموزش و پرورش قم که پیش از ظهر دوشنبه در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به تراکم بالای دانش آموزان در قم، اظهار کرد: ۲۳۵ هزار دانش آموز سال گذشته در قم تحصیل می‌کردند که امسال به ۲۴۱ هزار دانش آموز افزایش پیدا کرده است.

وی به بحث کمبود فضای آموزشی در استان قم اشاره کرد و گفت: استان قم در سال ۹۲ سی و یکمین استان در کمبود فضای آموزشی بود که با ساخت و تجهیز مدارس امروز به بیست و ششمین استان در این زمینه رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در رابطه با وضعیت مدارس روستاهای استان نیز تأکید کرد: بیش از ۲۰ مدرسه در این مدت ۴ سال در روستاهای قم احداث شد که از بهترین امکانات بهرمند است که حتی در قلب شهر قم در مدارس ما مشاهده نمی‌شود.

هزینه دو میلیارد تومانی در برخی مدارس روستایی قم

وی افزود: در منطقه قمرود ۲ پروژه که سالیان سال روی زمین مانده بود سال گذشته به بهره‌برداری رسید، در همین روستاهای قم مدارسی داریم که بیش از یک تا دو میلیارد تومان در هر کدام هزینه شده است.

شیخ الاسلام به مشکلات سرویس مدارس نواحی روستایی هم اشاره و تصریح کرد: به عنوان کمک هزینه سرویس مدارس روستایی ۲۶ هزار تومان به ازای هر دانش آموز ماه به ماه به نقدا به حساب ولی دانش آموز پرداخت می‌شود که این رقم در کشور بی‌نظیر است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان قم همه این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که آموزش و پرورش هیچ وظیفه‌ای در قبال تأمین سرویس مدارس ندارد و این باید به عهده ناوگان حمل و نقل استان باشد.

فعالیت سرویس مدارس در کارخانجات

وی ادامه داد: به‌رغم اینکه مسئله سرویس مدارس رسالت آموزش و پرورش نیست اما اقدامات مختلفی در این راستان انجام داده است، از جمله وام‌های که برای خرید مینی‌بوس سرویس اعطا شد که امروز همان مینی‌بوس‌ها در شهرک شکوهیه به کارخانجات سرویس می‌دهند.

شیخ الاسلام افزود: ۴ سال گذشته سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قول داده بود که ۴۰۰ میلیون تومان به سرویس مدارس کمک شود اما هنوز محقق نشده است.

وی بر مشکلات مالی دولت در سال‌های اخیر هم تأکید کرد و گفت: مشکلات مالی دولت در این ۴ سال بسیار سنگین بود و این بحرانی بود که شاید در ۸ سال دفاع مقدس هم این بحران را سپری نکردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم کاهش بدنه دولت را یکی از سیاست‌های اصلی ابلاغی به استان‌ها خواند و تصریح کرد: بودجه دولت برای پرداخت بند «و» کفایت نمی‌کند، سیاست کلان کشور در این است که ۴ ناحیه آموزش و پرورش قم هم به ۲ ناحیه کاسته شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb0sbs.rhbs8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما