شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 55723
منبع : خبرگزاری فارس
جانشین فرمانده کل سپاه:

سپاه فدایی و پیشمرگ ملت ایران است

خورشید قدرت دشمنان به غروب خود نزدیک شده است
قم نيوز : قم نیوز: جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه خورشید قدرت دشمنان به غروب خود نزدیک شده است گفت: در گذشته خاورمیانه میدان تاخت و تاز و تسلط بلامنازع آمریکا بود که سرمایه‌های کشورهای مختلف را به غارت می‌برد ولی امروز آمریکا در منطقه هیچ قدرتی ندارد و حتی یک نیروی نظامی آمریکا نمی‌تواند از عرض یک خیابان در خاورمیانه عبور کند.
سپاه فدایی و پیشمرگ ملت ایران است / خورشید قدرت دشمنان به غروب خود نزدیک شده است
سپاه فدایی و پیشمرگ ملت ایران است / خورشید قدرت دشمنان به غروب خود نزدیک شده است
به گزارش قم نیوز سردار حسین سلامی ظهر امروز در اجتماع راهپیمایان ۱۳ آبان که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد،‌ با بیان این‌که در سالروز یکی از شکوهمندترین حماسه‌های تاریخی انقلاب اسلامی هستیم گفت: امروزه نیرومند‌تر و پرافتخارتر از هر زمانی دیگری شاهد فریاد‌های ملت ایران علیه مظهر استکبار یعنی آمریکا و هم پیمانانش هستیم.

وی افزود: 13 آبان سالروز تصرف لانه جاسوسی آمریکا، که مرکز طراحی توطئه‌های آمریکا علیه انقلاب اسلامی بود، است؛ اشغال لانه جاسوسی یک حماسه سیاسی در تاریخ حیات بشر است و شجاعت سیاسی امام راحل در حمایت از دانشجویانی که لانه جاسوسی آمریکا را تصرف کردند و بر سیاست‌های سلطه طلبانه آمریکا خط بطلان کشیدند یک شجاعت سیاسی بی‌نظیر بود.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار کرد: تاریخ انقلاب اسلامی، گواه واقعیت‌هایی است که به صورت عبارات کوتاه و حکمت آمیز از قلب امام جاری شد و بخش مهمی از حیات کشور ایران را تحت تاثیر قرار داد و امام خمینی(ره)‌ به زیبایی فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند؛ این جمله در ظاهر بسیار ساده است ولی وقتی به عمق این جمله فکر می‌کنیم متوجه بسیاری از حقائق می‌شویم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران توانست برای نخستین بار به شکلی زیبا و نمادین نشان دهد که قدرت حقیقی از آن خداست ادامه داد: شبکه قدرت آمریکا ظاهری ترسناک داشت اما امام با کلام خود، این ظاهر ترسناک را درهم شکست و نگاهی عمیق و ژرف و با شناختی الهی، نظام ظاهری دشمن را برای همه جهان آشکار ساخت.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: آمریکا در آن روز‌ها بی بدیل ترین قدرت جهان بود به گونه‌ای که هیچ کشوری حتی فکر مقابله با چنین قدرتی را هم نمی‌کرد اما اشغال سفارت آمریکا در ایران و تسخیر لانه جاسوسی، نشان‌دهنده یک غلبه عجیب و شگفت‌انگیز بر مرکز تسلط سیاسی، نظامی و اقتصادی جهان بود.

وی تصریح کرد: وقتی قدرت خداوند متعال، از کلام یک روحانی وارسته و به خدا پیوسته صادر می‌شود، سنت الهی بر نصرت مومنان جاری می‌شود و صفحه زمین محل تفسیر آیات آسمانی می‌شود و آن زمانی است که پیروزی‌ها تحقق عملی و عینی پیدا می‌کند.

جانشین کل فرمانده سپاه بیان کرد: زمانی که امام خمینی(ره) جمله معروف آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند را گفتند،‌آمریکا مشغول طراحی پیچیده‌ترین عملیات نظامی برای تسلط به ایران بود ولی به فضل الهی واقعه شگفت انگیر طبس اتفاق افتاد و تمام نیرو‌های آمریکا گرفتار شدند و توطئه‌های آمریکا نقش بر آب شد.

وی ادامه داد: امریکایی‌ها تمام تلاش خود را به کار بستند تا مانع از ظهور جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت در منطقه و جهان شوند و در جنگ هشت ساله علیه ایران، با همه ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و روانی از صدام حمایت کردند.

سردار سلامی اظهار کرد: آمریکا و قدرت‌های دنیا علیه‌ ایران بسیج شده بودند تا به ما نشان دهند که با حاکمیت دینی نمی‌توان در مقابل قدرت‌های بزرگ ایستاد، آن‌ها می‌خواستند ثابت‌ کنند که نظریه حاکمیت دینی مصداق عملی پیدا نمی‌کند ولی در این راه شکست خوردند و به همین دلیل تا به امروز تمام استعداد و ظرفیت‌های خود و متحدین خود را به کار گرفتند تا مانع ادامه حرکت و مسیر ملت ایران شوند و می‌خواستند که ملت ایران از انقلاب پشیمان شود و با ولایت‌فقیه زاویه بگیرد، اما ملت ایران با هوشیاری و بصیرت تمام توطئه‌های دشمن را خنثی کردند.

وی افزود:‌ همه تلاش آمریکا این بود که برای دنیای اسلام هویت غربی بسازد و غربی‌سازی فرهنگی، اقتصادی سیاسی و روابط اجتماعی در کشور‌های اسلامی به ویژه ایران را در دستور کار قرار دادند؛ دشمنان از همان زمان که سفارت آمریکا که مرکز جاسوسی بود، اشغال شد، همه تلاش خود را علیه ایران به کار گرفتند و حتی یک لحظه از طراحی و اعمال توطئه‌های جدید با حداکثر ظرفیت خود کوتاهی نکردند، اما ثبات قدم، شکیبایی، توکل، توسل، وحدت، بصیرت و ولایت‌مداری ملت ایران موجب شد که دشمنان به هیچ‌ کدام از هدف‌های خود نرسند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان این‌که ثمره مقاومت ملت ایران در مقابل دشمنان، موجب اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان شده است تصریح کرد: امروزه اعتبار ایران مقیاس جهانی پیدا کرده است؛ محاصره اقتصادی، عملیات‌های روانی، جنگ نظامی و تهاجم فرهنگی و از جمله اقدامات آمریکا علیه ایران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود اما خوشبختانه در نهایت این ملت ایران بود که پیروز شد و هر آنچه که توطئه کرده بودند به خودشان بازگشت.

وی افزود: ایران با رهبری و تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری در مقابل تمام توطئه‌های دشمنان ایستاد و هرگز شکست نخورد.

سردار سلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با رهبری، ژرف نگری، شجاعت،‌ بصیرت، دشمن‌شناسی، و تدابیر امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به سوی سعادت و پیروزی حرکت کرد و امام خمینی و مقام معظم رهبری همانند ستارگان درخشانی هستند که در شب‌های تیره، راه را به ما نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه قدرت‌ آمریکا نسبت به گذشته کمتر شده است گفت: در سال‌های اخیر هیچ‌یک از سیاست و توطئه‌های دشمنان با موفقیت همراه نبود و در حال حاضر ما با دشمنی مواجه هستیم که قادر به طراحی راهبرد و سیاست برای خود نیست و هرچه عمل می‌کند شکست می‌خورد و این هنر ولایت فقیه است که می‌تواند به گونه‌ای شرایط را مدیریت کند که حتی توطئه‌های دشمنان نیز به سود ایران تمام شود.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار کرد: وقتی که به تاریخ نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که ملت ایران در پرتو ولایت فقیه چگونه توانسته است به سوی قله‌های پیشرفت، آزادی و کرامت حرکت کند؛ امروزه مرز‌های ایران نفوذ ناپذیرترین مرزهای جهان هستند و محیط داخلی کشور امن ترین محیط در جهان است و این نشان دهنده اقتدار نظام است.

وی با بیان اینکه شجره طیبه‌ای که امام کاشت امروز توسط رهبری امام خامنه‌ای به یک درخت پرثمر و عظیم تبدیل شده است گفت: امروزه تهدید‌هایی زیادی در منطقه و جهان وجود دارد اما ایران اسلامی همچنان مقتدر و امن است و هیچ‌ خطری کشور را تهدید نمی‌کند.

سردار سلامی با بیان اینکه ایران به یک تکیه‌گاه برای آزادی، عزت و آرامش مسلمانان جهان تبدیل شده است خاطرنشان کرد: نیرو‌های انقلاب اسلامی نبرد را را دوش به دوش و شانه به شانه و بی واهمه با دشمنان ادامه دادند و جنگ را از قلب سرزمین ایران به هزاران کیلومتر آن طرف‌تر کشاندند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در صفحه جغرافیای اسلام و جهان به یک قدرت تبدیل شده است و این حقیقتی است که امروز با آن مواجه هستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه بیان اینکه خورشید قدرت دشمنان به غروب خود نزدیک شده است گفت: در گذشته خاورمیانه میدان تاخت و تاز و تسلط بلامنازع آمریکا بود که سرمایه‌های کشورهای مختلف  را به غارت می‌برد ولی امروز آمریکا در منطقه هیچ قدرتی ندارد و حتی یک نیروی نظامی آمریکا نمی‌تواند از عرض یک خیابان در خاورمیانه عبور کند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت جهاد گفت: مسلمانان جهان در حال حاضر به یک این حقیقت رسیدند که راه سعادت از جهاد عبور می‌کند و جهاد لباسی است که خداوند به مسلمانان می‌پوشاند.

سردار سلامی با بیان اینکه آمریکا همواره می‌کوشد تا در میان مسلمانان تفرقه ایجاد کند اظهار کرد: امام خمینی(ره)‌ در مورد آمریکا فرمودند که همه بدبختی‌های ما از آمریکا است و این حقیقت امروز برای همه مشخص شده است.

وی افزود: امروز نقش امریکا در تحولات دنیا بسیار کم است آن‌ها در همه اهداف خود ناکام ماندند؛ آمریکا‌یی‌ها می‌خواستند رژیم صهیونیستی را توسعه دهند اما مجبور شدند که دور کشور اسرائیل را حصار بکشند و الان یک کشور جعلی به نام اسرائیل وجود دارد که دور تا دور آن دیوارکشی شده است و گویا که در زندان قرار دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه بیان کرد: امروزه در میدان تحولات سیاسی، قدرتی که در منطقه و جهان ایفای نقش می‌کند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که به برکت تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری در مقابل سیاست‌های متجاوزگرانه دشمنان می‌ایستد و همه نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر گزینه نظامی حتی در تصور مقامات آمریکایی هم خطور نمی‌کند چراکه می‌دانند که هر جنگ جدیدی در منطقه، محو و نابودی کامل اسرائیل را به دنبال خواهد داشت؛ آن‌ها می‌دانند در صورتی که جنگ جدیدی بپا کنند نقشه‌های جغرافیایی تغییر خواهد کرد  و در نقشه‌های جدید دیگر نامی از اسرائیل وجود نخواهد داشت.

سردار سلامی اظهار کرد: آمریکایی‌ها می‌دانند که اگر جنگ جدیدی رخ دهد نیروها و سیاست‌های آمریکا با شکست‌هایی جدید مواجه خواهد شد چرا که قدرتی به نام ایران وجود دارد که در مقابل آمریکایی‌ها می‌ایستد.

وی با بیان این‌که در صحبت‌های اخیر آمریکا نیز حرفی از جنگ و گزینه نظامی زده نشده است گفت: مقامات آمریکایی‌ها می‌خواهند همه دنیا به جز آمریکا ناامن باشد و می‌خواهند دشمنان را خلع سلاح کنند و خود مسلح باشند تا اراده سیاسی خود را تحمیل کنند و به همین دلیل است که از موشک‌های ما هراس دارند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان باید بدانند که ما هیچ‌گاه خود را خلع سلاح نمی کنیم و هیچ‌گاه از قدرت بازدارندگی خود دست نخواهیم کشید.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها با اساس ملت ایران و اسلام دشمنی داند تصریح کرد: دشمنان باید آگاه باشند که سپاه یک روح توزیع شده در قلب همه ملت ایران است؛ سپاه فدایی، پیشمرگ، آبرو و عزت ملت ایران است و ملت و سپاه جداشدنی نیستند.

سردار سلامی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود چند خطای بزرگ و راهبردی داشت اظهار کرد: سخنان اخیر ترامپ نشان داد که آمریکا به شدت از ظهور جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت بزرگی که مهار ناپذیر است، هراسان است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا بزرگترین حامی تروریسم است، افزود: آمریکا خود را حامی ملت ایران می‌داند ولی در عین حال ایرانیان را به تروریسم متهم می‌کند و این‌ تناقض‌ها نشان ‌دهنده این است که آمریکا با ملت ایران دشمنی دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند که دوران آن‌ها تمام شده است، قدرت ‌آمریکا مربوط به قرن گذشته بود و قرن جدید متعلق به اسلام است و این واقعیتی است که آشکار شده است.

وی ادامه داد: بی اعتمادی آمریکا برای ایرانی‌ها اثبات شده بود اما دوباره برای عده‌ای از مسئولان که به آمریکا باور داشتند، ثابت شد که آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbfzbs.rhbs5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما