چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 55859
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم مطرح کرد

آمادگی شرکت‌های چینی برای سرمایه گذاری در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: شرکت‌های چینی آمادگی لازم را برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصاد استان دارند.
آمادگی شرکت‌های چینی برای سرمایه گذاری در استان قم
به گزارش قم نیوز ابوالفضل خاکی شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی استان قم که قم در سالن جلسات امام جواد(ع) در ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به علاقه مندی شرکت‌های چینی به سرمایه گذاری برای ایران اظهار کرد: این شرکت‌ها علاقه زیادی دارند که در ایران و استان قم سرمایه گذاری کنند، برخی از بانک‌های چین به تولیدکنندگان ایرانی تسهیلات خوبی را برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات می‌دهند.
وی ادامه داد: باید اطلاعات موردنیاز در خصوص استان قم از منابع مختلف جمع آوری شود تا با این اطلاعات یک کاتالوگ چاپ شود و کاتالوگ را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: در خصوص نمایشگاه سنگ و مواد غذایی در قطر اطلاع رسانی لازم را به انجمن‌های سنگ و مواد غذایی در استان شده و برای صادرات محصولات استان قم به قطر در حال برنامه ریزی هستیم، اتاق بازرگانی استان در آن نمایشگاه غرفه ای دارد و معرفی کننده محصولات استان قم در قطر خواهد بود.
خاکی با اشاره به ضرورت تبلیغ فرش استان قم در قطر اظهار کرد: سفارت ایران در این کشور باید یک فضایی را به عنوان نمایشگاه برای معرفی فرش استان اختصاص بدهد و تاجران فرش قم علاقه مند به شرکت در آن نمایشگاه هستند.
وی ادامه داد: در اتاق بازرگانی استان قم بررسی میدانی برای ورود به بازار قطر داشتیم، این کشور یک اقتصاد قوی دارد و مردم قطر برای خرید کالاهای لوکس هزینه می‌کنند و برخی از شرکت‌های ایرانی توانستند که وارد بازار این کشور شوند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: در این تشکل برای جذب سرمایه گذاران به استان و نیز معرفی محصولات استان قم در نمایشگاه‌های تجاری خارجی به صورت مستقیم و غیرمستقیم تلاش می‌کنیم، شرکت‌های چینی آمادگی لازم را برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصاد استان قم دارند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcb9wbs.rhbsspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما