جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 55913
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام مومنی:

حب دنیا عامل جنایت‌ها علیه اهل بیت (ع) در واقعه عاشورا بود

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: دلیل جنایت‌های سپاهیان یزید در واقعه عاشورا حب دنیا است، آن‌ها آخرت خودشان را به دنیای بی ارزش فروختند.
حب دنیا عامل جنایت‌ها علیه اهل بیت (ع) در واقعه عاشورا بود
حب دنیا عامل جنایت‌ها علیه اهل بیت (ع) در واقعه عاشورا بود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین حسین مومنی شامگاه پنج شنبه در مراسم عزاداری حسینی که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به رفتار سپاهیان لشکر یزید اظهار کرد: آن‌ها برای رسیدن به اموال دنیا، جنایت‌های زیادی را در کربلا مرتکب شدند و غرور دنیا سپاهیان یزید را فرا گرفته بود.

وی ادامه داد: سپاهیان لشکر یزید می‌توانستند که عاقبت به خیر شوند، اما عاقبت به شر شدند، آن‌ها در چند قدمی عاقبت به خیری بودند، امام حسین(ع) بارها لشکریان یزید را دعوت به هدایت کرد، کسانی که به دنیا دلبسته نبودند، هدایت شدند و به بالاترین مقام‌ها رسیدند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در واقعه عاشورا پیرمردهای سپاه یزید که توان جنگیدن نداشتند، با عصا به بدن امام حسین(ع) می‌زدند، این جنایت‌ها در حالی صورت گرفت که این امام معصوم، نوه رسول اکرم(ص) بود، جنایت‌های سپاهیان یزید در حق امام حسین(ع) بی سابقه بود.

مومنی دلیل جنایت‌های سپاهیان یزید در واقعه عاشورا را حب دنیا دانست و تصریح کرد: آن‌ها آخرت خودشان را به دنیای بی ارزش فروختند، امام حسین(ع) در آخرین لحظات حیات خود سعی کردند که شمر را هدایت کنند، اما او جایزه ابن زیاد را با شفاعت امام حسین(ع) عوض کرد.

وی ادامه داد: سپاهیان یزید تکبیر داشتند و آن‌ها خدا و رسول اکرم(ص) را به خشم آوردند و از اهل جهنم تبعیت کردند، سپاهیان یزید در واقعه عاشورا برای رسیدن به غنیمت به خیمه‌های اهل بیت(ع) حمله کردند و جنایت‌های زیادی را مرتکب شدند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام حسین(ع) در واقعه عاشورا برای اینکه با سپاهیان یزید اتمام حجت کند، آن‌ها را با مهربانی نصیحت کرد، امام معصوم هر چه که داشت را در راه خدا بذل کرد تا مردم را به راه راست هدایت کند.

مومنی با اشاره به صبر امام حسین(ع) در واقعه عاشورا اظهار کرد: این امام معصوم در آن واقعه صبر زیادی داشت، امام حسین(ع) در روز عاشورا به دلیل سختی‌ها شکوه نکرد، حضرت زینب(س) هم این رفتار را پس از شهادت امام حسین(ع) و در ایام اسارت ادامه داد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در مسیر بندگی خداوند به شهادت رسید، این امام معصوم تمام وجود خود را در راه خدا بذل کرد، به همین دلیل خداوند برای زیارت حرم امام حسین(ع) با پای پیاده ثواب زیادی می‌دهد، هر گام انسان در راه پیاده روی به سوی حرم این امام معصوم ثواب یک حج و عمره مقبول را دارد و به این مساله در روایات اشاره شده است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: ثواب گریه برای امام حسین(ع) را فقط خدا می‌داند، روایت‌های زیادی در این خصوص از ائمه معصومین(ع) به ما رسیده است، براساس یکی از روایت‌ها گریه بر مصیبت امام حسین(ع) موجب پاک شدن گناهان کبیره از کارنامه اعمال انسان می‌شود، رفتن به بهشت پاداش عزاداری برای این امام معصوم است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc1oqp.2bqps8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما