شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : 55939
منبع : خبرگزاری فارس
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد

طرح ساماندهی پسماندهای شهری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی

قم نيوز : قم نیوز: معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به دنبال ساماندهی پسماندهای شهری در سراسر کشور هستیم و رئیس جمهور پیشنهاد اختصاص دو میلیارد دلار از حساب صندوق توسعه ملی را برای این منظور داده است.
طرح ساماندهی پسماندهای شهری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی
طرح ساماندهی پسماندهای شهری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی
به گزارش قم نیوز کریم شافعی ظهر امروز در مراسم تودیع مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان قم که در سالن همایش اداره کل اقتصاد و دارایی استان قم برگزار شد، با اشاره به وضعیت محیط زیست کشور اظهار کرد: وضعیت زیست محیط کشور خراب است و دستگاه‌های مختلف در زمینه مباحث زیست محیطی کارنامه خوبی نداشتند.

وی ادامه داد: حدود چهار دهه پیش 22 میلیون هکتار جنگل در کشور داشتیم، اما اکنون مساحت جنگل‌ها به 12 میلیون هکتار رسیده است، همچنین کشورمان رتبه نخست را در زمینه اسراف آب در جهان دارد، آلودگی هوا به یک مشکل برای کشور تبدیل شده است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: این سازمان یک دستگاه سیاستگذار و حاکمیتی است و باید دستگاه‌های مختلف اجرایی به محیط زیست توجه داشته باشند، بخشی از ریزگردها اکنون از داخل کشور است و اگر به فکر کنترل ریزگردها در اطراف تهران نباشیم، زندگی نسل‌های آینده خوب نخواهد بود.

شافعی، چرای بی رویه در مراتع را عامل نابودی مراتع دانست و تصریح کرد: آزاد شدن چرای دام در مراتع بدون برنامه، موجب خراب شدن زندگی نسل‌های آینده شده، مشکلات در زمینه محیط زیست مشخص است و باید برای حل این مشکلات عمل کنیم.

وی ادامه داد: آلاینده‌ها و پسماندها در حال از بین بردن منابع طبیعی هستند و هر روز 50 هزار تن زباله خانگی در کشور تولید می‌شود، برای این زباله‌ها هیچ برنامه‌ ای نداشتیم و شیرابه زباله‌های خانگی موجب از بین رفتن رودخانه‌ها و تخریب خاک می‌شود.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: به دنبال ساماندهی پسماندهای شهری در سراسر کشور هستیم و رئیس جمهور پیشنهاد اختصاص دو میلیارد دلار از حساب صندوق توسعه ملی را برای این منظور داده است، سازمان حفاظت محیط زیست مخالف صنایع و پروژه‌های عمرانی نیست، بلکه این سازمان فقط می‌خواهد که پروژه‌های عمرانی و صنعتی استانداردهای زیست محیطی را داشته باشند.

شافعی، پایش آنلاین صنایع را ضروری دانست و تصریح کرد: پایش کنونی صنایع پاسخگوی نیازها نیست، استان قم باید به دنبال ایجاد کارخانه‌هایی برای بازیافت زباله‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ارکان رضایت خداوند خدمت به خلق خداوند است و اگر مردم از ما مدیران رضایت داشته باشند، خداوند نیز از ما راضی خواهد شد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcaoonm.49nme15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما