کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به همت دانشکده فنی پسران قم

همایش علمی آشنایی با فناوری نانو و کاربردهای آن در صنعت برگزار شد

خبرگزاری فارس , 22 آبان 1396 ساعت 18:15

قم نیوز: همایش علمی آشنایی با فناوری نانو و کاربردهای آن در صنعت به همت دانشکده فنی پسران قم برگزار شد.


به گزارش قم نیوز همایش علمی آشنایی با فناوری نانو و کاربردهای آن در صنعت با همکاری ستاد توسعه فناوری نانو کل کشور، با اجرای وحید رشیدوندی از اساتید و مدرسان ستاد نانو و دانشجوی دکترای تخصصی نانو فناوری و با حضور دانشجویان در محل سالن همایش‌های دانشکده فنی و حرفه ای پسران قم برگزار شد.

در این همایش که با هدف آشنایی دانشجویان و اساتید با ابعاد مختلف فناوری نانو و کاربردهای آن در صنعت  تشکیل شد، وحید رشیدوندی با اشاره به تاریخچه ای از فناوری نانو در جهان و ایران به سیاست‌های جمهوری اسلامی در زمینه توسعه تکنولوژی نانو پرداخته و ابراز داشت: با توسعه علوم در ایران به جایی رسیده‌ایم که هم اینک از لحاظ تولید علم در زمینه نانو پس از کشورهای چین، آمریکا، هند، کره جنوبی و آلمان در مقام ششم جهان قرار داریم.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به پتانسیل بالای دانشگاه فنی وحرفه ای بتوانیم با تبدیل علم به عمل و ثروت در زمینه تولید و صادرات محصولات با تکنولوژی نانو در جهان رقابت کرده و پیشتاز باشیم.

مدرس ستاد نانو سپس به نمونه‌هایی از نانوفناوری در طبیعت و طبقه بندی نانو ذرات براساس تعداد ابعاد اشاره کرد و به توضیحاتی از ویژگی‌های جدید در مقیاس نانو از جمله تغییر خواص الکتریکی، تغییر در دمای ذوب، تغییر شفافیت، تغییر رنگ مواد، تغییر در واکنش پذیری و تغییر خواص مغناطیسی پرداخت.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 56050

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/56050/همایش-علمی-آشنایی-فناوری-نانو-کاربردهای-صنعت-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir