کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام مومنی مطرح کرد

گله مندی از گسترش بدحجابی در شهر قم

خبرگزاری فارس , 23 آبان 1396 ساعت 6:04

قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: باید مدیران شهر قم برای حل معضل بدحجابی در این شهر فکر کنند.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی شامگاه دوشنبه در مراسم عزاداری حسینی که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به معضلات شهر قم اظهار کرد: یکی از این معضلات وضعیت بدحجابی رو به رشد در شهر قم است و باید مدیران این شهر در کنار فکر برای حل معضل استعمال قلیان در شهر قم به حل معضل بدحجابی در این شهر هم فکر کنند.

وی ادامه داد: اقامه نماز در اول وقت به صورت جماعت بسیاری از مشکلات انسان را حل می‌کند، انسان باید مانع اجابت دعا را بردارد و خواندن نماز در اول وقت حجاب بین انسان و خداوند را بر خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان نباید هیچ وقت ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خود مقایسه کند، گاهی انسان ثروت زیادی دارد، اما این ثروت موجب آرامش او نمی‌شود، گاهی داشتن ثروت زیاد دغدغه‌های انسان را افزایش می‌دهد و موجب عدم لذت او از زندگی می‌شود.

مومنی با اشاره به راه استجابت دعا اظهار کرد: انسان نباید همیشه برای اجابت دعایش توسط خداوند به دنبال گفتن اذکار مختلف باشد، انجام امور واجبی همچون نماز در ابتدای وقت موجب اجابت دعا می‌شود.

وی ادامه داد: ترک محرمات یکی از راه‌های استجابت دعا است، متاسفانه برخی از گناهان همچون دروغ و غیبت در جامعه عادی شده است، غیبت از گناهان کبیره ای است که انسان باید از آن دوری کند، نه اینکه او به توجیه این گناه بپردازد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان باید از مجالسی که غیبت در آن مطرح می‌شود، دوری کند، خوردن لقمه حرام موجب دور شدن انسان از رحمت الهی می‌شود، انسان باید نه تنها از لقمه حرام بلکه حتی از لقمه شبه ناک نیز دوری کند، سستی در اقامه نماز نیز موجب گمراهی انسان می‌شود.

مومنی با اشاره به جایگاه حضرت معصومه(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار به عنوان کریمه اهل‌بیت(س) شناخته می‌شود و علمای زیادی برای استجابت دعای خود به زیارت حرم حضرت معصومه(س) رفتند، این بانوی بزرگوار در زندگی خود ازدواج نکرد و جزو فرزندان برجسته امام موسی کاظم(ع) بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم(ع) سال‌های زیادی از عمر خود را در زندان پادشاهان ظالم سپری کرد و عوامل حکومت بنی عباس این امام معصوم را شکنجه‌های زیادی دادند، پیکر امام موسی کاظم(ع) حتی پس از شهادت در درون تابوت همراه با زنجیر بود.

انتهای پیام/137


کد مطلب: 56060

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/56060/گله-مندی-گسترش-بدحجابی-شهر-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir