کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم:

17 هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد قم هستند

خبرگزاری فارس , 23 آبان 1396 ساعت 16:01

قم نیوز: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم از پوشش 17 هزار خانواده‌ در استان قم توسط کمیته امداد یاد کرد و گفت: امسال با خرید 80 مسکن برای مددجویان توانستیم از نظر فرهنگی به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم و در ادامه سال جاری نیز در نظر داریم 90 خانه دیگر خریداری کنیم.


به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) که در سالن جلسات محراب انجام شد، با اشاره به اینکه رفع مشکلات مردم رسالت اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) است و به آن توجه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: در 6 ماه نخست سال جاری مبلغ 20 میلیارد تومان از سوی مردم قم به کمیته امداد اهدا شد که 70 درصد آن نقدی و در قالب اکرام، صدقه و زکات بوده است.

وی با بیان اینکه سرانه کمک مردم کل کشور به کمیته امداد امام خمینی برای هر نفر هفت هزار و 500 تومان است، عنوان کرد: سرانه کمک هر نفر از مردم قم به کمیته امداد امام خمینی(ره) 13 هزار و 100 تومن است و این موضوع بیانگر این است که مردم قم اعتماد بیشتری به کمیته امداد امام خمینی(ره) دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم از پوشش 17 هزار خانواده‌ در استان قم توسط کمیته امداد یاد کرد و گفت: امسال با خرید 80 مسکن برای مددجویان توانستیم از نظر فرهنگی به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم و در ادامه سال جاری نیز در نظر داریم 90 خانه دیگر خریداری کنیم.

وی افزود: به هر زوج سه میلیون تومان و ویژه ایتام دو میلیون تومان بیشتر کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است، همچنین چهار هزار و 700 نفر از مددجویان نیز از وام‌های قرض الحسنه یک تا پنج میلیون کمیته امداد استفاده کرده‌اند.

میرشکار با اشاره به اینکه چهار هزار دانش آموز مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی هستند، مطرح کرد: دانش آموزان مقطع متوسطه 200 هزار تومان از کمیته امداد دریافت کرده‌اند که این مبلغ 10 برابر پرداختی کشور به دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه در اعتباری نزدیک به 6 میلیارد تومان برای درمان خانواده‌های کمیته امداد در 6 ماه نخست سال جاری هزینه شده است، خاطرنشان کرد: حدود هزار و 70 نفر نیز در حوزه توانمند سازی و اشتغال خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد شناسایی شدند که بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم تصریح کرد: در حوزه اشتغال‌زایی سهم کمیته امداد استان قم در مجموع 28 میلیارد تومان است که تا کنون توانسته‌ایم 20 میلیارد تومان آن را جذب کنیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 56086

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/56086/17-هزار-خانواده-زیرپوشش-کمیته-امداد-قم-هستند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir