کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر باشگاه زندگی مثبت مطرح کرد

ارائه آموزش پیشگیری از ایدز در مدارس و دانشگاه ها

خبرگزاری فارس , 23 آبان 1396 ساعت 19:30

قم نیوز: مدیر باشگاه زندگی مثبت گفت: باید از طریق آموزش درست جلوی رشد بیماری ایدز در جامعه را بگیریم و این آموزش‌ها باید در سطح مدارس و دانشگاه‌ها گسترش پیدا کنند.


به گزارش قم نیوز محبوبه قدمی ظهر امروز در کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان قم که در تالار امام رضا(ع) ساختمان فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به تعداد بیماران مبتلا به ایدز در کشور اظهار کرد: 36 هزار بیمار شناسایی شده ایدزی در کشور داریم و تخمین زده می‌شود که تعداد بیماران شناسایی نشده میتلا به ایدز در ایران به حدود 100 هزار نفر برسد.

وی با بیان اینکه 10 آذر روز جهانی ایدز است و یک هفته برای معرفی این بیماری در کشور مشخص شده است ادامه داد: به بیماران مبتلا به بیماری ایدز و خانواده‌های آن‌ها و افراد در معرض آسیب آموزش می‌دهیم، آموزش در این زمینه نباید تنها به یک هفته در سال خلاصه شود.

مدیر باشگاه زندگی مثبت افزود: باید از طریق آموزش درست جلوی رشد بیماری ایدز در جامعه را بگیریم، این آموزش‌ها باید در سطح مدارس و دانشگاه‌ها گسترش پیدا کنند، همچنین به دنبال راه اندازی اتوبوس تندرستی برای اطلاع رسانی در خصوص ایدز در شهر قم هستیم.

قدمی در پایان با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های اطلاع رسانی در خصوص ایدز در استان قم خاطرنشان کرد: با همکاری جمعیت هلال احمر استان در کانون‌های این جمعیت در دانشگاه‌ها برنامه‌های اطلاع رسانی در خصوص ایدز را  داشتیم، همچنین مراسم روز جهانی ایدز در شهر قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 56097

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/56097/ارائه-آموزش-پیشگیری-ایدز-مدارس-دانشگاه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir