کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل بهزیستی استان قم مطرح کرد

شناسایی 800 بیمار مبتلا به ایدز در قم

خبرگزاری فارس , 23 آبان 1396 ساعت 20:30

قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: حدود 800 بیمار مبتلا به ایدز در استان قم شناسایی شدند و چند برابر این عدد، بیمار ایدزی شناسایی نشده در استان وجود دارد.


به گزارش قم نیوز رضا سلیقه ظهر امروز در کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان قم که در تالار امام رضا(ع) ساختمان فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به راه‌های انتقال بیماری ایدز اظهار کرد: در گذشته راه انتقال ایدز در کشور بیشتر از طریق مصرف سرنگ آلوده توسط معتادین تزریقی بود، اما اکنون موج دوم انتقال ایدز در کشور بیشتر از طریق تماس جنسی است.

وی ادامه داد: حدود 800 بیمار مبتلا به ایدز در استان قم شناسایی شدند و چند برابر این عدد، بیمار ایدزی شناسایی نشده در استان وجود دارد؛ افرادی که در سیستم درمانی فعالیت می‌کنند، باید بحث استفاده از وسایل استریل را به صورت جدی دنبال کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: افراد مبتلا به بیماری ایدز نباید از جامعه جدا شوند، بلکه باید در خصوص این بیماری به مردم اطلاع رسانی صورت بگیرد تا بیماران مبتلا به ایدز از جامعه طرد نشوند.

سلیقه با اشاره به طرح ساماندهی کودکان کار در استان قم اظهار کرد: بیشتر کودکانی که در این طرح ساماندهی شدند، کودکانی بودند که برای کمک به خانواده‌های خود کار می‌کردند، بخش کمی هم کودک خیابانی بودند که جا و مکانی برای زندگی نداشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به کودکان کار در استان کمک هزینه برای بحث آموزش، درمان و تغذیه داده می‌شود و به دنبال حل مشکلات کودکان کار و خانواده‌های آن‌ها در استان هستیم، در این خصوص نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف برای حل مشکلات این کودکان داریم.

مریم علیشیری معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به ضرورت کمک همه جانبه به خانواده‌های کودکان کار در استان اظهار کرد: برخی از این خانواده‌ها، وضعیت خوبی به لحاظ معیشتی و اجتماعی ندارند و به دلیل مشکلات اقتصادی، کودکان این خانواده‌ها مجبور به کار شوند، به دنبال جدا کردن کودکان کار از خانواده‌هایشان نیستیم و کمک به این کودکان در بستر خانواده صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 56098

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/56098/شناسایی-800-بیمار-مبتلا-ایدز-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir