چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۲
کد مطلب : 56105
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی مطرح کرد

آثار گریه بر مصیبت امام حسین(ع) در دنیا و آخرت

قم نيوز : قم نيوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: گریه بر مصیبت امام حسین(ع) موجب رشد و تعالی معنوی انسان می‌شود.
آثار گریه بر مصیبت امام حسین(ع) در دنیا و آخرت
آثار گریه بر مصیبت امام حسین(ع) در دنیا و آخرت
به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مومنی شامگاه سه شنبه در مراسم عزاداری حسینی که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به تاثیر گریه بر مصیبت امام حسین(ع) اظهار کرد: گریه بر مصیبت‌ این امام معصوم و زیارت امام حسین(ع) ثواب زیادی دارد و موجب تبدیل گناهان انسان به ثواب می‌شود.

وی ادامه داد: در روایت‌های ائمه معصومین(ع) تاکید زیادی به گریه در مصیبت امام حسین(ع) شده است و مراجع تقلید هم بر گریه کردن بر مصیبت این امام معصوم مداومت داشتند، گریه بر مصیبت امام حسین(ع) موجب پاک شدن گناهان انسان می‌شود، البته حق الناس شامل این بحث نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: ائمه معصومین(ع) همیشه برای مصیبت امام حسین(ع) گریه می‌ریختند، ما باید از خداوند بخواهیم که توفیق اشک ریختن بر مصیبت‌های این امام معصوم را بدهد و چنین گریه کردنی موجب رشد و تعالی معنوی انسان می‌شود.

مومنی، گریه ریختن بر مصیبت‌های امام حسین(ع) را شیوه پیامبران دانست و تصریح کرد: پیامبرانی برای اجابت دعاهای خودشان به این امام معصوم توسل جستند، انبیا در طول تاریخ اهل‌بیت(ع) را می‌شناختند و داستان شهادت امام حسین(ع) را شنیده بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان باید مراقب حق الناس باشد، خداوند حق الناس را نمی‌بخشد و حق الناس تنها به مسائل مادی و پول نیز خلاصه نمی‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgnq9n.ak93z4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما