چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 56122
منبع : خبرگزاری فارس
دبير ستاد هماهنگي فعاليت‌هاي مهدوي مطرح كرد

ضرورت حفاظت از مسائل مهم عرصه مهدويت

كارهاي انجام نشده در زمينه مهدويت فراوان است
قم نيوز : قم نیوز: دبير ستاد هماهنگي فعاليت‌هاي مهدوي گفت: كارهاي انجام نشده در زمينه مهدويت فراوان است و مسائل مهمي در عرصه مهدويت وجود دارد كه اگر از آنها حفاظت و صيانت نشود مخاطرات سنگيني به دنبال دارد.
ضرورت حفاظت از مسائل مهم عرصه مهدويت/كارهاي انجام نشده در زمينه مهدويت فراوان است
ضرورت حفاظت از مسائل مهم عرصه مهدويت/كارهاي انجام نشده در زمينه مهدويت فراوان است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی ظهر امروز در دیدار آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اعضای ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی، مسجد جمکران، مرکز تخصصی مهدویت، صدا و سیما، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه آینده روشن، جامعة المصطفی العالمیه و سازمان تبلیغات و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاها از جمله اعضای این ستاد هستند.

وی خاطرنشان کرد: همه مؤسسات یا مراکزی که در بحث تبلیغی و رسانه‌ای مهدویت یا در تحقیق و آموزش نقش دارند، در این ستاد عضو هستند البته حوزه نیز مهمترین رکن مسئله مهدویت است.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با بیان اینکه این مجموعه برای ایجاد هماهنگی و مذاکرات تشکیل شده تا از مسئله مهدویت صیانت شود گفت: این مجموعه تاکنون فعالیت‌هایی داشته که مهمترین آنها بحث دهه مهدویت از پنجم تا 15 شعبان بوده و در تعطیلی هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) نقش داشته است.

وی فضاسازی مسئله مهدویت و مبارزه با انحرافات را از دیگر اقدامات ذکر کرد و افزود: در این اواخر احمد الحسن فرزندی و نیابت امام عصر(عج) را مدعی شد و فعالیت‌هایی داشت.

کلباسی ادامه داد: آگاه کردن طلاب، ارائه آموزش‌ها و برطرف کردن شبهات از جمله فعالیت‌ها انجام شده است البته کارهای انجام نشده فراوان است و مسائل مهمی در عرصه مهدویت وجود دارد که اگر از آنها حفاظت و صیانت نشود، مخاطرات سنگینی به دنبال دارد.

وی با اشاره به هدف ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی گفت:‌ ستاد این هدف را دنبال می‌کند که با تکیه بر مبانی قرآنی، روایی و بحث‌های اجتهادی مهدویت، آموزش‌ها و پژوهش‌ها بتواند بستر تبلیغ صحیح و جلوگیری از آسیب‌ها و انحرافات را به وجود آورد.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی خاطرنشان کرد: این ستاد به مناسبت ایامی که منسوب به حضرت بقیة الله(عج) است فعالیت‌هایی دارد و برخی اوقات مبلغان را اعزام می‌کند و برخی اوقات فعالیت‌هایی تبلیغی رسانه‌ای از طریق شبکه‌های مجازی در دستور کار دارد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcf0ydt.w6dv0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما