شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 56240
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه :

رأفت و مهربانی امام رضا(ع) تنها مختص شیعیان نیست

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی گفت: رأفت و مهربانی امام رضا(ع) تنها مختص شیعیان نیست بلکه شامل همه بشریت و کسانی می شود که به ایشان پناه آورده اند.
رأفت و مهربانی امام رضا(ع) تنها مختص شیعیان نیست
رأفت و مهربانی امام رضا(ع) تنها مختص شیعیان نیست
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی ضمن تسلیت سی اُم ماه صفر، سالروز شهادت امام رضا(ع) بر همه محبان و شیفتگان حضرتش ابراز داشت: درباره ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) القاب و عناوین بسیاری وجود دارد که اشاره به جایگاه خاص و کرامات این حجت الهی دارد از جمله لقب معروف "رضا" است که گفته اند ایشان را به این خاطر "رضا" نامیده اند چرا که در زمین و آسمان مورد خشنودی و رضایت انبیا و اولیا و ائمه اطهار(ع) و نیز فرشتگان الهی هستند.

وی افزود: همچنین نقل شده ایشان را به این خاطر که به تقدیر الهی اعتقاد و باور عمیق داشته و در برابر ناملایمتی ها و سختی ها، زبان به شِکوه از روزگار باز نکرده اند، "رضا" نامیده اند که در هر صورت آن چه برای ما مهم و قابل توجه است این که اگر خود را شیعه و محب این امام رئوف می دانیم باید در حد توان صفت رضا بودن را در خود ایجاد و تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر صفات حضرت این است که ایشان را به امام رئوف می شناسیم ، البته باید توجه داشت که  مهربانی و رأفت حضرت شعاعی بسیار وسیع دارد و منحصر به ما ایرانی ها و بلکه شیعیان نیست و همه اَبنای بشری که به ایشان پناه بیاورند را شامل می شود.

این استاد حوزه بیان داشت: از این حیث،امام رضا(ع) حقیقتاً کانون مهر و عاطفه نسبت به مردم و مظهر عشق و محبت نسبت به آنها است چرا که در عین رأفت و مهربانی فراوان، دستگیر بی پناهان و ضامن درماندگان می باشد.

وی گفت: بی شک همه اهل بیت(ع) دارای چنین ویژگی ها و صفاتی هستند اما شاید مهمترین ویژگی که در وجود ثامن الحجج(ع) وجود داشته همین رافت و مهربانی ایشان بوده به گونه ای که صفت رئوف بودن بنابر تاکید بزرگانی چون علامه طباطبایی، فقط مختص به امام رضا(ع) است؛ در این جا "رئوف" به معنای کسی است که به قدری مهربان است که حتی سابقه اخم و بدی دیگران را از ذهن خود به راحتی و به سرعت پاک می کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgzx9n.ak93t4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما