يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 56259
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله اعرافی در دیدار معاون رئیس جمهور مطرح کرد

حوزه علمیه پاسخگو و مولد فکر است/تدوین برنامه 5 ساله در حوزه

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: اگر بخواهیم جامعه را به سمت درست هدایت کنیم باید حوزه اجتماعی و پاسخگو و مولد فکر داشته باشیم و در این زمینه نیز برنامه پنج ساله را با 100 برنامه جدید طراحی کرده‌ایم.
حوزه علمیه پاسخگو و مولد فکر است/تدوین برنامه 5 ساله در حوزه
به گزارش قم نیوز آ‎یت‎الله علیرضا اعرافی صبح امروز در دیدار با نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: حوزه پایگاه تولید علم دینی در سراسر جهان است و امروز قم به عنوان بزرگترین مرکز تولید علم ناب اسلامی در جهان مطرح است.
وی افزود: امروزه ده‌ها هزار نفر در قم مشغول به تحصیل هستند و ده‌ها رشته علمی با حضور طلابی از 130 کشور در حال تحصیل هستند و در عرصه‌های مختلف پاسخگویی به نیازهای ملی و بین المللی تلاش می‌کنند.
آیت الله اعرافی در ادامه بیان کرد: تلاش المصطفی آن است که تعریف علمی و دقیق ارائه دهد و اسلام عقلانی و ولایی را به بهترین شکل به جهان معرفی کند و پایه این مرکز نیز در قم قرار دارد.
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: بسیاری از کشورها به این مطلب واقف هستند کسانی که در قم تربیت می شوند با افرادی که مروج تکفیر و افراط هستند متفاوت بوده و مراکز ما نیز به شکل قانونی فعالیت دارند.
ویاظهارکرد: مرکزی با چنین پایگاهی یکی از ارکان قدرت نظام جمهوری اسلامی در سراسر جهان است و این مرکز زیر نظر مقام معظم رهبری و با حضور هیئت امنا فعالیت دارد.
آیت الله اعرافی تصریح کرد: 100 رشته در این مرکز تدریس می‌شود؛ در 30 کشور آفریقا، جنوب شرقی آسیا و مراکز مختلف جهان فعالیت داریم و در مراکزی که گروه‎های تکفیری به دنبال ضربه زدن بودند در نهایت محکوم شدند.
مدیر حوزه‎های علمیه گفت: این مرکز دارای طرح جامع 1414 است که وضعیت موجود را نیز در نظر گرفته است؛ مسیر روبه‌رو مسیر دقیق و سنجیده و با پایه‎های استوار است.
وی افزود: امروزه در عصر پسادانش به خصوص نظامی قرار داریم، در این زمینه باید فکری اصیل ارائه کرد که این فکر باید در قم رقم بخورد.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه یادآورشد: اگر بخواهیم جامعه را به سمت درست هدایت کنیم باید حوزه اجتماعی و پاسخگو و مولد فکر داشته باشیم و در این زمینه نیز برنامه پنج ساله را با 100 برنامه جدید طراحی کرده‌ایم.
وی گفت: مجموعه نهادهای علمی حوزه در یک مسیر درست برای پاسخگویی به نیازهای اجتماعی گام بر می‌دارند؛ امیدواریم قم به معنای کلان آن نقش مهمی در راستای اعتلای معنویت و فرهنگ اسلامی در جهان بردارد.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcgyx9n.ak93n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما