دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 56274
منبع : خبرگزاری فارس

آيت‌الله كعبي: امام رضا(ع) از راه مناظره علمي قدرت اسلام و مكتب اهل بيت(ع) را توسعه دادند

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: امام رضا(ع) از راه مناظره علمي قدرت اسلام و مكتب اهل بيت(ع) را توسعه دادند؛ بر خلاف اينكه برخي مي‌گويند امام مذاكره كرد و از طريق مذاكره قدرت شيعه را رسميت بخشيد.
آيت‌الله كعبي: امام رضا(ع) از راه مناظره علمي قدرت اسلام و مكتب اهل بيت(ع) را توسعه دادند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله عباس کعبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع) اظهار کرد: امام رضا(ع) قدرت اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را در دوران حکومت هارون توسعه دادند.
وی با اشاره به اقدامات امام رضا(ع) برای توسعه قدرت اسلام و مکتب اهل بیت(ع) گفت: امام رضا(ع) به مناظره علمی با سران فرق و ادیان پرداختند و به خلاف اینکه برخی می‌گویند امام مذاکره کرد و از طریق مذاکره قدرت شیعه را رسمیت بخشید باید بیان کرد امام رضا(ع) اهل مذاکرات دیپلماتیک نبود بلکه اهل مناظره بود و باید در نظر داشت مناظره علمی به جز مذاکره دیپلماتیک است.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: با وجود آنکه ولایتعهدی به ایشان تحمیل شد ولی در کارهای مأمون دخالت نکرد و آموزه‌های اسلام ناب محمدی را در بین مردم آن دوره با محوریت محبت اهل بیت(ع) ترویج و مردم را با سبک زندگی اسلامی و نبوی آشنا کردند.
وی با اشاره به دیگر اقدامات امام رضا(ع) گفت: این امام بزرگوار پرچم مظلومیت حسینی را برافراشته کردند تا بر پایه ذکر مصیبت امام حسین(ع) عواطف و احساسات را برای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی به جوشش درآورند.
آیت‌الله کعبی تصریح کرد: امام رضا(ع) در مقابل فتنه‌های درون امت اسلامی و بین‌الملل مانند کوهی مستحکم ایستادند و به بصیرت و روشنگری پرداختند و در زمینه بصیرت‌افزایی در مرزبندی شفاف با دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت(ع) تأکید ویژه داشتند.
وی عنوان کرد: پیشوای هشتم شیعیان در نهایت به افشای چهره منافقانه مأمون پرداختند زمانی که مأمون  به این نتیجه رسید که امام رضا(ع) از ظرفیت حکومت عباسی برای رشد اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) استفاده کردند بنابراین به توطئه علیه امام پرداخت و در نهایت امام را نتوانستند تحمل کند و ایشان را مسموم و شهید کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر تأسی بر امام رضا(ع) در مسیر ترویج آموزه‌های اسلام گفت: باید بتوانیم قدرت اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را در دوران کنونی گسترش دهیم و با مرزبندی شفاف با دشمنان در برابر توطئه‌های داخلی و بین الملل با بصیرت، روشنگری و ولایتمداری بایستیم.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcdox0k.yt0956a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما