يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 56276
منبع : خبرگزاری فارس
نوبخت در دیدار آیت الله سبحانی:

دولت نیازمند توسعه مناسبات خود با جهان اسلام است

قم نيوز : قم نیوز: معاون رئیس جمهور گفت:‌ دولت نیازمند توسعه مناسبات خود با جهان اسلام است چرا که از تخاصم میان ایران با دیگر کشورهای اسلامی، رژیم صهیونیستی سود می‌برد.
دولت نیازمند توسعه مناسبات خود با جهان اسلام است
به گزارش قم نیوز محمدباقر نوبخت عصر امروز در دیدار با آیت‌الله جعفر سبحانی که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) انجام شد، با بیان اینکه رئیس جمهور در حال رسیدگی ویژه به خانواده‌های زلزله‌زده، توسعه آبادانی کشور و پیگیر مباحث منطقه‌ای است، اظهار کرد: او روزهای آینده عازم روسیه است تا در اجلاسیه مشترک با ترکیه و روسیه با رجب اردوغان و پوتین توافقی را در مورد نوعی از مواجه با تروریسیم داشته باشد و تصمیم‌های این جلسه نیز بسیار مهم است چرا که سبب افزایش آرامش و امنیت در منطقه می‌شود.
وی عنوان کرد: مباحث جهانی در مورد آمریکا و برجام و دیگر مباحثی که در منطقه با عربستان پیش آمده متنوع است که دولت و شخص رئیس جمهور با آنها مواجه است و امیدواریم با دعای مراجع تقلید همه آنها به یک فرجام نیکو برسند و بتوانیم آثار آنها را در بهبود زندگی مردم مشاهده کنیم.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در مورد ارتباط ایران با عربستان فقط موضوع دولت مطرح نیست، بلکه جریان‌های غیر دولتی نیز در این ارتباط اثرگذار هستند و مسائلی مجوب تشدید اختلافات شده است.
وی ادامه داد: بعد از یک سال حضور نداشتن در مناسک حج، امسال عربستان شرایط ایران اسلامی را پذیرفت و مقرر شد که بتوانیم حج امسال را با حضور ایرانی‌ها دنبال کنیم، بنده در برخی از کلیپ‌هایی که منتشر شده بود مشاهده کردم که برخی از سخنرانان مردم را تحریک می‌کردند که در این سفر حضور نداشته باشند، بنده نمی‌دانم که آیا یک سخنران در جایگاهی است که فتوا دهد که اگر مردم پول را برای امور خیریه هزینه کنند ثواب بیشتری دارد.
نوبخت با تاکید بر اینکه دولت بدون اذن رهبری اقدامی را انجام نمی‌دهد، عنوان کرد: دولت نیازمند توسعه مناسبات خود با جهان اسلام به ویژه کشورهای عربستان و مصر است چرا که از تخاصم میان ایران با دیگر کشورهای اسلامی، رژیم صهیونیستی سود می‌برد.

انتهای پیام/ 136
 
https://qomnews.ir/vdcfv0dt.w6dveagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما