سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 56333
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داد

تدوین کتاب اصطلاح نامه آثار علامه معرفت

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: از کتاب اصطلاح نامه آثار علامه معرفت با محوریت کتاب 10 جلدی التمهید در همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه معرفت رونمایی می‌شود.
تدوین کتاب اصطلاح نامه آثار علامه معرفت
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک زایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به پنل‌های همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه معرفت اظهار کرد: این پنل‌ها در پنج محور است، از جمله موضوعات پنل‌ها می‌توان به دیدگاه‌های تفسیری و نیز گرایش‌های تفسیری علامه معرفت اشاره کرد.
وی ادامه داد: هر شرکت کننده در پنل‌های تخصصی همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه معرفت، 15 دقیقه برای ارائه مقاله خود فرصت دارد، همچنین به بقیه شرکت کنندگان نیز فرصتی داده می‌شود تا مقالات ارائه شده را نقد کنند، زمان برگزاری این پنل‌ها از ساعت 13:30 تا 15:40 در روز پنجشنبه دوم آذرماه در شهر قم است.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: علامه معرفت رویکرد تطبیقی در زمینه مباحث قرآنی داشت، پیش از او توجه به چنین رویکردی در زمینه علوم قرآنی در حوزه کمتر بود.
لک زایی با اشاره به انتشار مقالات همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه معرفت در مجلات اظهار کرد: بخشی از مقالات برجسته این همایش در مجلات علمی و پژوهشی منتشر می‌شود، همایش نقطه شروعی برای کار در زمینه آرا و افکار علامه معرفت است و موسسه التمهید به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کتاب اصطلاح نامه آثار علامه معرفت با محوریت کتاب 10 جلدی التمهید در همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه معرفت رونمایی می‌شود، آیت‌الله معرفت نگاه بین المللی داشت و او به صورت تخصصی در زمینه مباحث قرآنی فعالیت کرد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcjttei.uqemtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما