سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 56356
منبع : خبرگزاری فارس
سركنسول جمهوري اسلامي ايران در نجف اشرف:

زائران از گذرنامه‌هاي خود مراقبت كنند

اهميت روابط حوزوي بين قم و نجف
قم نيوز : قم نیوز: سركنسول جمهوري اسلامي ايران در نجف اشرف گفت: زائران بايد توجه بيشتري داشته باشند كه گم كردن گذرنامه ممكن است مسائل و تبعات امنيتي به همراه داشته باشد يا محل سوءاستفاده قرار گيرد بنابراين به زائران توصيه مي‌شود كه از گذرنامه‌هاي خود مراقبت كنند.
زائران از گذرنامه‌هاي خود مراقبت كنند/اهميت روابط حوزوي بين قم و نجف
زائران از گذرنامه‌هاي خود مراقبت كنند/اهميت روابط حوزوي بين قم و نجف
به گزارش قم نیوز حمید مکارم ظهر امروز در دیدار آیت‌الله علوی گرگانی اظهار کرد: یکی از لحظات لذت‌بخش در قم در محضر علما و مراجع تقلید بود و توصیه‌های جنابعالی در این سفر توشه راه است.

وی خاطرنشان کرد: بحث اهمیت روابط ایران و عراق از یک طرف و اهمیت روابط قم و نجف از طرفی دیگر قرار دارد؛ یک بعد مهم روابط قم و نجف روابط حوزوی بین این دو شهر است که از نکات لازم در این بخش استفاده می‌شود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف با بیان اینکه نمایندگی وزارت خارجه در قم اهمیت خاصی دارد و مورد توجه حوزویان و مدیران استان بوده است گفت: معاون خود را برای این سمت ریاست این نمایندگی به وزیر امور خارجه معرفی کردم زیرا با قم آشنا است.

وی خاطرنشان کرد: سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف یکی از مهم‌ترین سرکنسولگری‌‌ های ایران محسوب می‌شود زیرا نجف اشرف اهمیت فراوانی دارد و از نظر سیاسی، دینی و ارتباط بین ایران و نجف به ویژه قم و نجف بسیار مهم است.

مکارم عنوان کرد: در این سرکنسولگری با حجم انبوهی از کار مواجه هستیم و بنا داریم کارهایی که تاکنون کمتر انجام شده ورود پیدا کنیم و زیرساخت‌ها و مقدمات آن فراهم شود.

وی با بیان اینکه نجف دومین پایتخت سیاسی عراق است گفت: تنها از منظر دینی و حوزوی به این موضوع نباید نگاه شود و در ضمن نجف اشرف مرکز تردد هیأت‌های عالی رتبه زیادی در طول سال است و هر هفته یک هیأت مهم را باید میزبانی کنیم بنابراین بخشی از انرژی و نیروی سرکنسولگری برای موضوع تردد هیأت‌ها صرف می‌شود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف خاطرنشان کرد: اربعین حدود سه ماه وقت و انرژی همکاران سرکنسولگری را به خود اختصاص می‌دهد ولی به دلیل اینکه بزرگترین تجمع بشری در طول تاریخ است ارزش دارد که انسان با تمام قوا برای این رویداد کار کند.

وی با اشاره به گذرنامه‌های مفقودی گفت: افرادی گذرنامه را گم می‌کنند و به همین دلیل به سرکنسولگری و سفارت مراجعه می‌کنند و با دریافت برگه عبور به ایران می‌آیند.

مکارم یادآور شد: اگر این گذرنامه‌ها در سیستم عراق پیدا شود از طریق مجاری دیپلماتیک برگردانده می‌شود و به صاحب آن بازگردانده می شود.

وی عنوان کرد: زائران باید توجه بیشتری داشته باشند که گم کردن گذرنامه ممکن است مسائل و تبعات امنیتی به همراه داشته باشد یا محل سوءاستفاده قرار گیرد بنابراین به زائران توصیه می‌شود که از گذرنامه‌های خود مراقبت کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcepx8n.jh8pni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما