سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 56373
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

بانوان مسلمان کانادایی، روایت زندگی و دلیل حجاب‌شان را تعریف کردند

قم نيوز : قم نیوز: در نشست میان ادیانی که در کتابخانه شهر کِبک کانادا برگزار شد، ده‌ها تن از فعالان مدنی و بانوان محجبه تجربیات و روایت‌های زندگی‌شان را در رابطه با حجاب و زندگی در غرب برای شهروندان کانادایی تعریف کردند.
بانوان مسلمان کانادایی، روایت زندگی و دلیل حجاب‌شان را تعریف کردند
بانوان مسلمان کانادایی، روایت زندگی و دلیل حجاب‌شان را تعریف کردند
به گزارش قم نیوز ده‌ها تن از بانوان فعال مدنی و محجبه طی یک نشست میان ادیانی که در کتابخانه علوم انسانی در شهر کبک کانادا برگزار شد، تجربیات و روایت‌های زندگی‌شان به عنوان بانوان مسلمان را تعریف کرده و مشکلات پیش رو در رابطه با حجاب را به اشتراک گذاشتند.

این نشست توسط مسئولان کتابخانه مونیک کوریویو در کبک با همکاری چند سازمان مدنی و مساجد با هدف مبارزه با کلیشه‌ها و پیش داوری‌های ضداسلامی برگزار شد.

نایلا خلیل بانوی مسلمان و محجبه تونسی تبار در این نشست گفت: من حس مسئولیت و تمایل به سخن گفتن را در خود احساس می‌کنم. باورهای اسلامی با کانادایی‌ها تفاوت دارد، اما این باعث نمی‌شود ما بیگانه باشیم.

خلیل درباره حادثه تروریستی مسجد کبک در 29 ژانویه که منجر به کشته شدن 6 نمازگزار و مجروح شدن عده‌ای دیگر شده گفت: در این حادثه ابوبکر تبتی دوست و همسایه مسلمان ما نیز جان خود را از دست داد و بسیار شوکه کننده بود. من افسرده شده بودم و اخبار هولناک و منزجرکننده‌ای در شبکه‌های اجتماعی می‌دیدم، دوران بسیار سختی بود.

وی افزود: ما اکنون در نشست‌های مختلف شرکت می‌کنیم تا حقیقت را بگوییم و سوءبرداشت‌های مردم درباره معنای واقعی اسلام را برطرف سازیم.

حجاب انتخاب ما است

خدیجه زاهد درباره تغییر رویکردش به عنوان یک زن مسلمان پس از حمله به مسجد کبک گفت: به عنوان یک زن مسلمان می‌بینم که موضوع حجاب در شبکه‌های اجتماعی به یک موضوع داغ تبدیل شده و رسانه‌های کانادایی سعی دارند تلقین کنند که حجاب خطری برای جامعه محسوب شده درحالی که این حقیقت ندارد.

زاهد که در سال 2007 از مراکش به کانادا مهاجرت کرده و در بخش منابع انسانی وزارت محیط زیست کبک مشغول کار شده درباره حجاب می‌گوید: حجاب چیزی نیست که توانایی‌های فرد را محدود کند یا مانع انسجام در جامعه شود. این انتخاب خود من بوده و هیچ کس مرا به داشتن حجاب مجبور نساخته است.

زاهد پیشنهاد کرد به جای ایجاد قوانین برای ممنوع سازی پوشیه و نقض آزادی‌های مذهبی دولت کانادا باید در پی راه‌هایی برای درک بهتر اقلیت‌ها و ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مردم باشد.

لازم به ذکر است اخیرا دولت ایالتی کبک قانونی به تصویب رسانده که بر اساس آن زنان مسلمان اجازه زدن پوشیه در اماکن عمومی و سازمان‌ها و نهادهای دولتی و درمانی را نخواهند داشت.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdss0k.yt0956a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما