چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 56395
منبع : خبرگزاری فارس
سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم مطرح کرد

حمایت انجمن‌های کارگران ساختمانی کشور از سامانه پالایش بیمه

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم گفت: انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور از مصوبه کارگروه قانون رفع موانع اجرایی بیمه کارگران در زمینه راه اندازی سامانه پالایش بیمه این قشر حمایت می‌کنند.
حمایت انجمن‌های کارگران ساختمانی کشور از سامانه پالایش بیمه
به گزارش قم نیوز عباس شیری امروز در قم با اشاره به راه اندازی سامانه پالایش  بیمه کارگران ساختمانی اظهار کرد: راه اندازی این سامانه مصوبه کارگروه قانون رفع موانع اجرایی بیمه کارگران ساختمانی بود و کاری بسیار بزرگ و پسندیده به شمار می رود.
وی ادامه داد: براساس مستندات قانونی و در راستای سهولت دسترسی کارگران ساختمانی برای استفاده از مزایای قانون بیمه کارگران ساختمانی، سامانه پالایش بیمه این کارگران راه اندازی شد.
سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم افزود: انجمن‌های صنفی به عنوان تشکل‌های کارگری قانونی در کنار بانک اطلاعاتی ایرانیان متولی اصلی شناسایی و ساماندهی کارگران ساختمانی شناخته شده اند و از برخوردهای سلیقه ای در شناسایی کارگران واقعی که قبل از این صورت می‌گرفت، ممانعت به عمل آمده است.
شیری با اشاره به مزایای راه اندازی سامانه پالایش بیمه کارگران ساختمانی اظهار کرد: شناسایی حدود 200 هزار نفر که از مزایای قانون بیمه کارگران سوء استفاده می‌کردند، از مزایای راه اندازی سامانه پالایش بود.
وی ادامه داد: متاسفانه عده ای سودجو که مدافع کارگر نبودند و تنها دغدغه آن‌ها سوء استفاده از کارگر بود، پیش از راه اندازی سامانه پالایش بیمه کارگران، به دلیل عدم نظارت کافی با دریافت مبالغ هنگفت از کارگران هم حق کارگر واقعی را پایمال می‌کردند و هم آبروی تشکل‌های کارگری را می‌بردند.
سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم افزود: یک تیم قضایی ویژه باید برای بررسی تخلفات صورت گرفته توسط عده ای معدود که با ترفندهای مختلف به فکر سوء استفاده از کارگران ساختمانی در زمینه بیمه قانون بیمه این قشر بودند، تشکیل شود، عدم برخورد با این افراد آن‌ها را به سوء استفاده بیشتر از کارگران تشویق کرده و کارگران را نسبت به تشکل‌ها و وزارت کار بدبین می‌کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با بیش از 300 انجمن در کنار کانون سراسری یکپارچه از مصوبه کارگروه قانون رفع موانع اجرایی بیمه کارگران در زمینه راه اندازی سامانه پالایش بیمه این قشر حمایت می‌کنند. 

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdchmxnm.23n-wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما