چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 56410
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم:

برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی و بحران برای دانش آموزان توسط شهرداری قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم گفت: در این مرکز سعی شده که دوره‌های آموزشی لازم در زمینه ایمنی را برای دانش آموزان و مدیران مدارس استان قم برگزار کنیم و این آموزش‌ها ادامه دارد.
برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی و بحران برای دانش آموزان توسط شهرداری قم
برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی و بحران برای دانش آموزان توسط شهرداری قم
به گزارش قم نیوز علی اکبر رحیمی در همایش مدرسه ایمن جامعه تاب آور که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به نقش شهروندان در امدادرسانی در حوادث، اظهار کرد: نخستین کسانی که می‌توانند در بحران‌ها به آسیب دیدگان امدادرسانی کنند، شهروندان هستند، در زلزله کرمانشاه هم خود مردم بیشترین امداد رسانی را به یکدیگر داشتند.
وی ادامه داد: 80 درصد نجات یافتگان در زلزله‌ها توسط مردم پیرامون خود نجات پیدا می‌کنند، البته باید آموزش‌های لازم به مردم ارائه شود تا آن‌ها بتوانند امدادرسانی لازم را به حادثه دیدگان انجام بدهند.
رحیمی افزود: پایه آموزش‌های لازم باید از مدارس شروع شود، مانور زلزله در روز هشتم آذر برگزار می‌شود، به دنبال انتقال تجربیات خود به مدیران مدارس هستیم و امیدواریم که در مانورهای زلزله شاهد حضور پررنگ فرهنگیان و دانش آموزان باشیم تا آن‌ها در هنگام وقوع حوادث آمادگی بیشتری داشته باشند.
وی، دلیل موفقیت ژاپن در مقابله با حوادث را ارجاع موضوعات به مردم دانست و تصریح کرد: در آن کشور نقش‌های اقشار مختلف مردم در هنگام حوادث از قبل مشخص شده است و کمترین سردرگمی را در ژاپن در هنگام وقوع حوادث شاهد هستیم.
مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم خاطرنشان کرد: گرچه که در وظایف مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم بحث آموزش شهروندی مطرح نشده است، اما در این مرکز سعی کردیم که دوره‌های آموزشی لازم را در زمینه ایمنی برای دانش آموزان و مدیران مدارس استان قم برگزار کنیم و این آموزش‌ها ادامه دارد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfxjdt.w6dvyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما