کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون متوسطه آموزش وپرورش استان قم خواستار شد:

لزوم ارتقای اطلاعات دانش آموزان قمی در زمینه حوادث و ایمنی

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 1 آذر 1396 ساعت 23:36

قم نیوز: معاون متوسطه آموزش وپرورش استان قم گفت: عدم رعایت نکات ایمنی موجب وقوع حوادث خواهد شد و به همین دلیل به دنبال ارتقای اطلاعات دانش آموزان و معلمان در زمینه ایمنی هستیم.


به گزارش قم نیوز علیرضا یاری در همایش مدرسه ایمن جامعه تاب آور که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به بحث پیشگیری در زمینه ایمنی، اظهار کرد: پیشگیری بهتر از درمان است، بستر همه آموزش‌ها در بخش‌های مختلف مدرسه است و همه دستگاه‌های متولی تقاضای برگزاری برنامه‌های آموزشی را در کلاس‌های درس دارند، مدیران مدارس علاوه بر بحث‌های آموزشی، دائما برای برگزاری برنامه‌های فوق برنامه فعال هستند.
وی ادامه داد: هر چه آگاهی‌های دانش‌آموزان و اولیا در زمینه ایمنی بیشتر شود، مصونیت آن‌ها در برابر حوادث افزایش پیدا می‌کند، عدم رعایت نکات ایمنی موجب وقوع حوادث خواهد شد و به همین دلیل به دنبال ارتقای اطلاعات دانش آموزان و معلمان در زمینه ایمنی هستیم.
یاری افزود: معلمان فرهیختگان جامعه هستند و آن‌ها قطعا در زمینه آموزش به مردم نقش دارند، از معلمان انتظار دارم همان طوری که در ماموریت‌های مختلف حضور پیدا کردند، در زمینه ایمن سازی مدارس هم نقش ایفا کنند.
وی، عمل به نکات ایمنی را پس از آموزش ضروری دانست و تصریح کرد: باید با توجه کردن به نکات ایمنی تلاش کنیم که آمار حوادث را کاهش بدهیم و از آثار تلخ حوادث بکاهیم.
معاون متوسطه آموزش وپرورش استان قم ادامه داد: درس آمادگی دفاعی آموزش‌هایی را در زمینه مقابله با حوادث به دانش آموزان می‌دهد، اما اعتقاد داریم که باید این آموزش‌ها به روز شود، بسیاری از امکانات در زمینه امداد و نجات در اختیار نهادهایی همچون آتش نشانی و جمعیت هلال احمر است.
یاری در پایان خاطرنشان کرد: در بحث ایمنی تنها آموزش کافی نیست و باید آموزش‌ به عمل هم منجر شود، البته هر چه سطح آموزش‌ها در موضوعات مختلف افزایش پیدا کند، در آن موضوع‌ها توفیقات بیشتری را کسب می‌کنیم.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 56411

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/56411/لزوم-ارتقای-اطلاعات-دانش-آموزان-قمی-زمینه-حوادث-ایمنی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir