چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 56412
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
در همایش مدرسه ایمن، جامعه تاب آور مطرح شد؛

ضرورت افزایش توجه به آموزش‌های ایمنی در مدارس قم

قم نيوز : قم نیوز: در همایش مدرسه ایمن، جامعه تاب آور بر ضرورت افزایش توجه به آموزش‌های ایمنی در سطح مدارس استان قم تاکید شد.
ضرورت افزایش توجه به آموزش‌های ایمنی در مدارس قم
ضرورت افزایش توجه به آموزش‌های ایمنی در مدارس قم
به گزارش قم نیوز همایش مدرسه ایمن، جامعه تاب آور به همت مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم با حضور جمعی از مدیران مدارس متوسطه استان قم در سالن همایش های شهرداری برگزار شد.
در این همایش مهدی متقیان مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم، سید امیر سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم، علی اکبر رحیمی مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم و عباس جعفری مدیرعامل سازمان آتش نشانی قم حضور داشتند.
 مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم در ابتدای این همایش با اشاره به نقش شهروندان در امدادرسانی در حوادث، اظهار کرد: نخستین کسانی که می‌توانند در بحران‌ها به آسیب دیدگان امدادرسانی کنند، شهروندان هستند، در زلزله کرمانشاه هم خود مردم بیشترین امداد رسانی را به یکدیگر داشتند.
عباس جعفری مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم نیز در این همایش گفت: براساس اطلاعات زمین شناسی خطر زلزله 90 درصد کشور را تهدید می‌کند، بیشتر مدارس در کشور و استان قم از سازه قدیمی برخوردار هستند و آیین‌نامه‌های جدید در این ساختمان‌های قدیمی رعایت نشده است.
وی افزود: سال گذشته 17 هزار نفر ساعت آموزش ایمنی در مدارس استان قم داشتیم، اما امسال در طول دو ماه اخیر 4600 نفر ساعت آموزش در مدارس استان توسط نیروهای آتش نشانی داده شد، با توجه تعداد دانش آموزان و فرهنگیان استان قم، این اعداد راضی کننده نیست.
علیرضا یاری معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قم در ادامه همایش خاطرنشان کرد: معلمان فرهیختگان جامعه هستند و آن‌ها قطعا در زمینه آموزش به مردم نقش دارند، از معلمان انتظار دارم همان طوری که در ماموریت‌های مختلف حضور پیدا کردند، در زمینه ایمن سازی مدارس هم نقش ایفا کنند.
علی ملا علیزاده مدیر آموزش سازمان آتش نشانی قم در بخش پایانی همایش با اشاره به ضرورت ارائه آموزش‌های ایمنی به مردم، گفت: در یک جامعه آماده، افراد برای مقابله با حوادث آموزش می‌بینند تا برای امداد رسانی به دیگران آمادگی داشته باشند، ساختمان مدارس در بحران‌ها اهمیت دارند و برخی از مدارس سالم در مناطق زلزله زده کرمانشاه به عنوان محل اسکان و انبار اقلام مورد استفاده قرار گرفته اند.
وی افزود: طی سال‌های اخیر اقدامات موثری در زمینه نوسازی مدارس کشور و استان قم صورت گرفت، 80 درصد کاهش تلفات زلزله با مقاوم کردن سازه ساختمان‌ها رخ می‌دهد.
در بخش پایانی همایش از هشت نفر از مدیران مدارس و رابطین برتر طرح مدرسه ایمن در استان قم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchiknm.23n-zdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما