چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 56429
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

روحانی تاجیکستانی در فرودگاه سن پترزبورگ ربوده شد

قم نيوز : قم نیوز: برخی منابع خبری از بازداشت و استرداد «سید قیام الدین غازی» یکی از روحانیان مشهور دهه ۱۹۹۰ تاجیک معروف به «اشان قیام الدین» از شهر سن پترزبورگ روسیه به دوشنبه خبر داده اند.
روحانی تاجیکستانی در فرودگاه سن پترزبورگ ربوده شد
روحانی تاجیکستانی در فرودگاه سن پترزبورگ ربوده شد
به گزارش قم نیوز برخی منابع خبری از بازداشت و استرداد «سید قیام الدین غازی» یکی ازروحانیان مشهور دهه 1990 تاجیک معروف به «اشان قیام الدین» از شهر سن پترزبورگ روسیه به دوشنبه خبر دادند و اعلام کردند وی در شب 20 نوامبر سال جاری هنگام بازگشت از استانبول ترکیه به سن پترزبورگ روسیه، در فرودگاه "پولکاوا " بازداشت و به تاجیکستان استرداد شده است.

هنوز درباره علت بازداشت این روحانی مشهور تاجیک اطلاعی در دست نیست که از چه زمانی و براساس چه اتهامی، مقام های قضایی تاجیکستان علیه وی پرونده جنایی باز کرده و تحت پیگرد بین المللی قرارداده اند.

 حجت الاسلام سید قیام الدین غازی با سخنرانی های پر شور خود در تظاهرات مردمی در سال های 1991 و 1992 تاجیکستان نقش پررنگی داشت؛ تظاهراتی که بر اثر رویارویی نیروهای سیاسی این کشور، منجر به آغاز جنگ داخلی شد.

وی یکی از مسئولان حزب ممنوعه نهضت اسلامی تاجیکستان به حساب می‌آید که در زمان جنگ داخلی این کشور به افغانستان مهاجرت کرد.

سید قیام الدین غازی پس از بازگشت به تاجیکستان در پایان جنگ داخلی پنج ساله و فعالیت در کمیسیون آشتی ملی در سال 2000 ، به دلایل نامعلوم روابط خود را با این حزب قطع کرد و طی 20 سال گذشته هیچ موضع انتقادی در برابر حکومت تاجیکستان نگرفته است.

مقامات قضایی تاجیکستان درباره علت بازداشت و استرداد سید قیام الدین غازی به این کشور هنوز اطلاعیه ای منتشر نکرده اند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf1jdt.w6dv0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما