?>?> قم نیوز - مقامات چینی خانه ۳۰ هزار مسلمان را مورد تفتیش قرار دادند - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مقامات چینی خانه ۳۰ هزار مسلمان را مورد تفتیش قرار دادند

خبرگزاری حوزه نیوز , 1 آذر 1396 ساعت 21:01

قم نیوز: مقامات چینی خانه بیش از ۳۰ هزار مسلمان قزاق در استان سین کیانگ در شمال غربی این کشور را مورد تفتیش قرار داده اقدام به مصادره نسخ قرآن، سجاده‌های نماز و دیگر اقلام مذهبی کردند.


به گزارش قم نیوز مقامات چینی خانه هزاران مسلمان قزاق  در استان سین کیانگ در شمال غربی این کشور را مورد تفتیش قرار داده اقدام به مصادره نسخ قرآن، سجاده‌های نماز و دیگر اقلام مذهبی کردند.

براساس گزارشات رسیده مقامات این استان به مسلمانان هشدار داده‌اند اقلام مذهبی را مخفی نکنند، زیرا در صورت کشف آن‌ها عواقب سختی در انتظارشان خواهد بود.

به گفته یکی از ساکنین شهر تکس در این استان، وی پس از بازگشت از قزاقستان متوجه شده که محل سکونتش را نیروهای پلیس محاصره کرده‌اند.

وی گفت: نیروهای پلیس نام و مشخصات کارت شناسایی من را به همراه 60 همشهری قزاق دیگر مصادره کردند. آن‌ها به بهانه غیبت طولانی ما را در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس قرار داده بودند. با این حال چینی‌های نژاد هان که زمان مشابه را در قزاقستان گذرانده بودند مورد حمله و سوءظن قرار نگرفتند.

این مسلمان قزاق در ادامه گفت: در هفته‌های اخیر منزل بیش از 30 هزار مسلمان توسط نیروهای پلیس تفتیش شده و قرآن‌ها، سجاده‌ها و اقلام مذهبی آن‌ها مصادره شده است. آن‌ها همه نوع اقلام مذهبی را با خودشان بردند.

یک فرد دیگر که مترجم زبان قزاقی بوده اطلاعات مشابهی داده و گفت: حتی لباس‌های خریداری شده در قزاقستان و بسته‌های رسیده از این کشور نیز توسط نیروهای پلیس مصادره شدند.

به گفته این افراد، اقلیت‌ها همچنین برای شرکت در مراسم افراشتن پرچم صبحگاهی تحت فشار قرار دارند، مراسمی که در آن مردم ایستاده و سرود ملی به صدا در می‌آید.

لازم به ذکر است مقامات چینی در ماه سپتامبر به مسلمانان در این منطقه هشدار داده بودند که از نگه داشتن قرآن و کتاب‌های دینی در منزل خودداری کنند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 56432

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/56432/مقامات-چینی-خانه-۳۰-هزار-مسلمان-مورد-تفتیش-قرار-دادند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir