پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : 56436
منبع : خبرگزاری فارس
با حضور جمعي از مسؤولان استان قم صورت گرفت

بهره‌برداري از دو مدرسه خیر ساز در روستاي دولت آباد

قم نيوز : قم نیوز: مدارس حاج عبدالرحيم كرمانيان و حاجيه خانم فردوس كاشانيان در روستاي دولت آباد به بهره‌برداري رسيد.
بهره‌برداري از دو مدرسه خیر ساز در روستاي دولت آباد
به گزارش قم نیوز مدارس خیرساز حاج عبدالرحیم کرمانیان و حاجیه خانم فردوس کاشانیان چهارشنبه شب در روستای دولت آباد بخش جعفریه قم با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم افتتاح شد.

 
بانوی خیر  قمی فاطمه کرمانیان بانی بنای این مدارس بوده که مساحت این زمین مدرسه هزار و 175 متر مربع و کل زیر بنا 360 متر مربع است که چهار باب کلاس، سه باب اتاق اداری و جانبی و دو باب سالن با احتساب نمازخانه دارد که ساختمان آن به دو بخش دخترانه و پسرانه تقسیم شده است.

 
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینعلی دهقانی امام جمعه جعفریه در این مراسم با اشاره به آیه 148 سوره بقره گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید در کارهای خیر و امور ماندگار از یکدیگر سبقت بگیرید.
وی خاطرنشان کرد: برخی افراد با ورود به  این دنیا عمل، زبان و قلم آنها در مسیر خیر است که این امر لطف خداوند محسوب می‌شود انسان چند صباحی در دنیا قرار دارد بنابراین شایسته است به گونه‌ای حرکت کند که پس از مرگ یادی از آنها باشد.
امام جمعه جعفریه عنوان کرد: انسان به هر طریق باید حرکتی کند و کار خیری انجام دهد و افراد حتی با مبلغ کم در کار خیر شرکت کنند.
وی احداث مدرسه را از بهترین امور خیر ذکر کرد و افزود: مدرسه مکانی است که انسان ساخته می‌شود و انسان بی‌سواد درس می‌خواند و عالم می‌شود تمام مسؤولان کشور باید از مدرسه شروع کنند بنابراین مدرسه‌سازی کار بزرگی است.
دهقانی با بیان اینکه در هر امری که در دنیا اتفاقاتی می‌افتد که فرد زیرک باید درس عبرت بگیرد گفت: عده‌ای در زلزله جان خود و برخی اموال خود را از دست دادند باید از این زلزله‌ها درس بگیریم کسانی که دچار زلزله شدند پیش از زلزله همه امکانات را داشتند ولی در چند ثانیه همه دارایی و زندگی آنها از بین رفته است باید در نظر داشت زندگی دنیا همین است.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcd9o0k.yt09s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما