پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 56438
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل آموزش و پرورش استان قم:

نبايد فرد بازمانده از تحصيل در استان قم وجود داشته باشد/وجود مدرسه‌ای در قم با دو دانش آموز

قم نيوز : قم نیوز: مديركل آموزش و پرورش استان قم گفت: در دورترين نقطه روستايي استان قم مدرسه‌اي با دو دانش‌آموز وجود دارد زيرا معتقديم نبايد فرد بازمانده از تحصيل در استان قم وجود داشته باشد.
نبايد فرد بازمانده از تحصيل در استان قم وجود داشته باشد/وجود مدرسه‌ای در قم با دو دانش آموز
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ‌الاسلام چهارشنبه شب در مراسم بهره‌برداری از مدارس خیرساز حاج عبدالرحیم کرمانیان و حاجیه خانم فردوس کاشانیان در روستای دولت آباد با بیان اینکه نگاه در آموزش و پرورش و نوسازی به قشر تولیدکننده و تأثیرگذار جامعه متمرکز است گفت: اعتقاد در آموزش و پرورش این است که افراد روستایی به عنوان نیروهای تولیدکننده باید خدمات ارزشمند دریافت کنند.
وی با بیان اینکه امروز مدارس در مناطق مانند کهک، جعفریه، خلجستان و قنوات به سمت مدارس غیرانتفاعی گرایش دارند گفت: این مدارس تراکم دانش‌آموزی بسیار پایینی دارند و حتی در دورترین نقطه روستایی استان قم مدرسه‌ای با دو دانش‌آموز وجود دارد زیرا معتقدیم نباید فرد بازمانده از تحصیل در استان قم وجود داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم توسعه و پیشرفت در کشور لحظه به لحظه رصد شود و آینده و چشم‌انداز خود را مشاهده کنیم این امر در سایه آموزش محقق می‌شود.
شیخ‌الاسلام با بیان اینکه حرکتی بالاتر از احداث مدرسه نیست گفت: احداث مدرسه سبب می‌شود انسان‌های ماندگاری و ارزشمندی تربیت شوند و به  این وسیله نگرش کمک به یکدیگر در وجود و فطرت درونی دانش‌آموز شکل می‌گیرد.
وی با بیان اینکه اکنون 241 هزار دانش‌آموز در استان وجود دارد گفت: استان قم در چهار سال گذشته در بالا بودن تعداد دانش‌آموز و کمبود فضای آموزشی رتبه 32 را داشت ولی با همت خیران بر اساس آمار دو ماه گذشته رتبه 26 را به خود اختصاص داده است البته هنوز جایگاه قابل قبولی نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: مجمع خیرین شهر جعفریه در 6 ماه گذشته شکل گرفته است و امیدواریم با همت خیران شهر جعفریه حتی یک دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به دلیل کمبود مدرسه وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcfcjdt.w6dvmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما