پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 56439
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل دامپزشكي استان قم خبر داد

توليد سالانه 68 هزار و 500 تن تخم‌مرغ در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مديركل دامپزشكي استان قم گفت: 166 واحد مرغداري تخم‌گذار با ظرفيت حدود 8 ميليون و 200 هزار قطعه مرغداري تخم‌گذار در استان وجود دارد كه ظرفيت توليد سالانه آنها 68 هزار و 500 تن تخم‌مرغ است.
توليد سالانه 68 هزار و 500 تن تخم‌مرغ در استان قم
به گزارش قم نیوز محمدمهدی رفیعی در قم، با بیان اینکه امکان انتقال آنفلوآنزا با توجه به کوچ پرندگان در این فصل وجود دارد اظهار کرد: مرغداری‌ها باید رعایت اصول ایمنی را داشته باشند و توصیه‌های دامپزشکی را رعایت کنند و حتی المقدور خودرو وارد مرغداری‌ها نشود و بارگیری تخم مرغ را بیرون مرغداری انجام دهند.
وی با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیماری مشترک تلقی می‌شود گفت: اگر چنین بیماری شناسایی شود تمام طیور معدوم و از چرخه مصرف خارج می‌شود خوشبختانه تاکنون موردی در این زمینه در قم گزارش نشده و استان قم از این نظر پاک است.
مدیرکل دامپزشکی استان قم عنوان کرد: با توجه به اینکه خطر انتقال بیماری با توجه به ورود پرندگان مهاجر وجود دارد؛ باید مرغداران مراقب باشند در غیر این صورت احتمال بروز بیماری در مرغداری و خسارات شدید وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون 309 واحد مرغداری گوشتی در استان وجود دارد که ظرفیت آنها بالغ بر 5 میلیون و 700 هزار قطعه است.
رفیعی با اشاره به آمار دیگر مرغداری‌های فعال استان گفت: 166 واحد مرغداری تخم‌گذار با ظرفیت حدود 8 میلیون و 200 هزار قطعه در استان وجود دارد که ظرفیت تولید سالانه آنها 68 هزار و 500 تن تخم‌مرغ است.
وی یادآور شد: 59 واحد پرورش جوجه تخم‌گذار در استان وجود دارد که ظرفیت آنها 2 میلیون و 900 هزار قطعه است.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcgyt9n.ak93w4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما